رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: دارندگان شناسنامه بدون عکس هم می‌توانند رای دهند و شناسنامه بدون عکس، مانع رای دادن نیست.

 علی وفادار به مفاد اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور اشاره کرد و افزود: به استناد استفساریه مصوب ۹-۳-۱۳۸۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس‌دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

وی اظهار داشت: برای تسهیل در رای گیری توصیه می‌شود، رای دهندگان هنگام حضور در شعبه اخذ رای علاوه بر شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی همچنین گفت: بهترین راه برای دسترسی به نزدیکترین شعبه اخذ رای، استفاده از اپلیکیشن راهنمای شعب است.

وی بیان کرد: تمامی واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور و نصب اپلیکیشن راهنمای شعب، نزدیکترین شعبه اخذ رای به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه کنند.

وفادار با اشاره به مفاد اطلاعیه ۲۲ ستاد انتخابات کشور افزود: ستاد انتخابات کشور به منظور تسریع و تسهیل شرایط برای رای دهندگان انتخابات، اقدام به طراحی و ساخت برنامه‌ای در بستر تلفن همراه کرده است.

وی گفت: عموم واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به نشانی “www.moi.ir ” و نصب اپلیکیشن مذکور، نزدیکترین شعب اخذ رای به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه کنند.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان مستقر شده که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

۵۶۴ هزار و ۹ نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند.

خراسان جنوبی چهار کرسی در مجلس یازدهم دارد.