استاندار خراسان جنوبی گفت: بصیرت و مقاومت رمز پیروزی در جنگ شناختی و ادراکی دشمن است که در فضای غبارآلود فتنه باید مورد توجه قرار گیرد.

جواد قناعت روز پنجشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در بیرجند برگزار شد، افزود: در فضای فتنه‌گون جنگ شناختی و ادراکی تشخیص مهاجم و مدافع، ظالم و مظلوم، دوست و دشمن سخت است لذا پیروزی در این فضا از مسیر ایستادگی و پایداری می‌گذرد.

وی گفت: بشر تاکنون جنگ‌های متفاوتی را تجربه کرده از جمله جنگ سرد، نیمه سخت، سخت، جنگ نرم و جنگ شناختی که اکنون با آن مواجه هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم ایران همه این جنگ‌ها را تجربه کرده‌اند تصریح کرد: جنگ سخت دفاع مقدس و جنگ نرم همان جنگ اقتصادی و فرهنگی بوده اما دشمن با جنگ شناختی و ادراکی درصدد است بر ذهن، اندیشه و اعتقاد مردم تاثیر بگذارد.

وی افزود: این گونه افراد مورد هدف دشمن در جنگ شناختی قرار می‌گیرند و جنگ شناختی ویژگی‌های مختلفی دارد که یکی از آنها متکی بودن بر زیرساخت نوین رسانه‌های غربی است که ادراک انسان و افکار عمومی را مورد توجه قرار می‌دهد.

قناعت گفت: این نبرد در مرحله طرح‌ریزی و اجرا دارای سطوح سه‌گانه راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی است که نشانگر دامنه عمق و تاثیرگذاری در جامعه هدف خود است.

وی اظهار داشت: جنگ شناختی به ساخت تصویر و قضاوت بر موضوع خاصی اتفاق می‌افتد و امپراطوری رسانه‌ای غرب با تکنیک‌های خاص کاری می‌کند که قضاوت‌ها اشتباه باشد و قضاوت‌ها براساس خواسته آنان اتفاق بیفتد.

رئیس شورای تامین استان خراسان جنوبی با اشاره به حوادث اخیر در کشور افزود: در فضای چند روز گذشته که شاهد آن هستیم اگر جستجو کنیم در مورد شهید حججی بعد از پنج سال ۶۵۰ هزار مطلب در گوگل است و در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۳ میلیون مطلب می‌توان پیدا کرد اما درخصوص ماجراهای اخیر ۵۰ میلیون مطلب در گوگل بارگذاری شده است.

وی گفت: زیرا دشمن به جنگ شناختی دل بسته است و بدون اینکه مستقیم گلوله‌ای شلیک کند کاری می‌کند که افراد بومی کشورها از رویدادها قضاوت‌هایی داشته باشند که به نفع آنها باشد.

قناعت تاکید کرد: امروز وظیفه همه ما توجه به بیانات مقام معظم رهبری است و حوادثی که در کشور شاهد آن هستیم به خاطر بی‌عرضه‌گی نیروهای تکنوکرات در برخی مسندهای کشور است که باید دقت کنیم بهانه‌ای به طرف مقابل ندهیم بلکه باید تواصی به حق را در دستور کار داشته باشیم و با منور کردن محیط‌های گوناگون به رنگ خدا همگان را هدایت کنیم.

وی افزود: بعد از آن تواصی به صبر است، یعنی صبر در پایداری، مقاومت و ایستادگی و برای امروز ما یک دستورالعمل اساسی است که باید به آن دقت شود.

مراسم رژه یگان‌های منتخب نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس همزمان با ۳۱ شهریور با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مدیران استان و عموم مردم در بلوار صیاد شیرازی بیرجند برگزار شد.

۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در سال ۱۳۵۹ و در تقویم رسمی کشور آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.