مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر حدود ۵۶۰ کیلومتر باند دوم راه‌ را در سراسر استان در دست ساخت داریم که ۱۳۰ کیلومتر آن در شهرستان سربیشه است.

، وحید داعی در نشست بررسی و پیگیری مشکلات مربوط به حوزه راه و شهرسازی در شهرستان سربیشه افزود: این پروژه‌های بزرگراهی با مبلغ قرارداد یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در دست اجرا است که بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان دولت دوازدهم ۱۰۰ کیلومتر از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی و شهرستان سربیشه و بازدید از محور ترانزیتی گمرک ماهیرود در هفته گذشته اظهار داشت: سال گذشته مجموع اعتبارات راه‌های شهرستان سربیشه ۲۵ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۹ این اعتبارات به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از ۱۲۵ کیلومتر محور ترانزیتی مرز ماهیرود حدود ۱۰ کیلومتر آن دوبانده شده و زیر بار ترافیک رفته، ۵۳ کیلومتر از محور در دست اجراست و ۲۷ کیلومتر با سفر هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی به شهرستان سربیشه، عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی افزود: برای ۳۵ کیلومتر باقیمانده از این محور با توجه به بازدید وزیر راه و شهرسازی، مجوز برگزاری مناقصه آن دریافت شد و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ با توجه به پیگیری‌های  اداره کل راه و شهرسازی و نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه اخذ شده است.

داعی همچنین گفت: در مرحله چهارم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن شرایط ثبت‌نام برای ۲ شهر سربیشه و درح فراهم شد و برای حائزین شرایط طرح اقدام ملی زمین مورد نیاز نیز تامین شده است.

وی اضافه کرد: اصلاح میدان ورودی شهر مود انجام شد و تا پایان سال زیرگذر این شهر به بهره‌برداری خواهد رسید، درخصوص رفع مشکلات زیرگذر شهر مود، بلوار صاحب الزمان (عج) مود و میدان امام رضا (ع) سربیشه نیز تصمیمات لازم اتخاذ شد.

این نشست به منظور بررسی و پیگیری مسائل مرتبط با حوزه راه و شهرسازی در شهرستان سربیشه با حضور مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، فرماندار و امام جمعه سربیشه، مسوول دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونان اداره کل راه و شهرسازی، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای سربیشه، مود و درح برگزار شد.

در پایان نشست نیز با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌ها، پیگیری‌ها و همکاری‌های مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در رفع مشکلات و درخواست‌های مرتبط به حوزه راه و شهرسازی در شهرستان سربیشه قدردانی شد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه دارد.

پایانه مرزی ماهیرود فعال‌ترین مرز مشترک خراسان جنوبی با افغانستان در شهرستان سربیشه قرار دارد و اغلب راه‌های این شهرستان مسیر عبور خودروهای حمل بار است.