#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: هزار و ۵۳ تن برنج هندی و تایلندی برای نیاز مردم در نوروز و ماه رمضان تامین شده است که از هفته آینده به‌تدریج وارد بازار می‌شود.

مهدی جعفری  در دومین نشست خبری قرارگاه امنیت غذایی استان افزود: توزیع ۶۵۳ تن برنج هندی تنظیم بازار با قیمت مصرف‌کننده ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۴۰۰ تن برنج تایلندی به قیمت هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان از شنبه هفته آینده آغاز و طی ۲ مرحله در ماه جاری و فروردین سال آینده توزیع می‌شود.

وی با اشاره به تامین و ذخیره‌سازی ۶۵۰ تن برنج پاکستانی در انبارهای استان بیان کرد: با توجه به ذائقه مردم استان، درخواست تخصیص برنج پاکستانی را به وزارت جهاد کشاورزی داده‌ایم و در حال پیگیری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: موجودی کالاهای اساسی تنظیم بازار در استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد و توزیع آن بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: اکنون و در روزهای پایانی سال هیچ گونه مشکلی در زمینه تامین و توزیع اقلام اساسی در استان نداریم.

جعفری افزود: درخصوص گوشت مرغ منجمد آمادگی کامل داریم هر میزان که اتحادیه مربوطه نیاز دارد، پول را واریز کنند تا در اختیار مردم قرار دهیم.

وی قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد تنظیم بازار را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغ نطفه‌دار با قیمت ۶ هزار تومان در بین مرغداران استان توزیع شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: صادرات مرغ زنده به سیستان و بلوچستان نیز در حال انجام است و شرکت پشتیبانی امور دام استان مکلف به خرید مرغ لاین تولیدی است.

وی گفت: با مشوق‌های حمایتی تولید روزانه گوشت مرغ گرم در خراسان جنوبی از ۱۸۰ تن فعلی به ۲۲۰ تن در پایان سال خواهد رسید.

جعفری یادآور شد: در حال حاضر میزان مصرف گوشت مرغ گرم روزانه در استان ۴۰ تن است که در پایان سال تا ۸۰ تن افزایش می‌یابد از طرفی تولید هم افزایش خواهد یافت تا مردم در این حوزه هیچ گونه دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی گفت: میزان تولید روزانه تخم مرغ در خراسان جنوبی ۹۰ تن است که ۳۰ تن آن مصرف داخلی و مازاد مصرف هم به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ تن گوشت گوساله و ۲۷ تن گوشت گوسفندی منجمد با قیمت تنظیم بازار در حال توزیع است.

وی قیمت مصرف‌کننده هر کیلوگرم شکر را ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: ذخیره‌سازی هزار و ۲۰۰ تن شکر نیز در انبارهای استان انجام شده و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

جعفری اعلام کرد: خراسان جنوبی تامین‌کننده گوشت قرمز ماه مبارک رمضان در سطح کشور خواهد بود اما پس از برگزاری جلسه جمع‌بندی جزییات این برنامه اعلام می‌شود.

وی همچنین گفت: نوروز ۱۴۰۱ از ۷۴۳ واحد صنفی نانوایی استان، ۶۵ درصد آنها و از ۶۲۴ واحد صنفی میوه و تره‌بار ۷۲ درصد براساس شیف‌بندی کشیک نوروزی خواهند بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: به‌زودی جلسه‌ای با فعالان میادین میوه و تره‌بار شهرداری و اشخاص حقیقی تامین‌کننده میوه استان برگزار می‌کنیم تا این حوزه ساماندهی و شرایط برای مردم تسهیل شود.

وی افزود: در حوزه تنظیم بازار طی ۲ ماه گذشته ۵۳ میلیارد ریال پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه، گرانفروشی و درج نکردن قیمت به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

جعفری گفت: همچنین در حوزه آرد و نان پنج هزار و ۸۹۴ بازرسی انجام شده و از چهار هزار و ۱۹۸ گزارش ستاد خبری به سه هزار و ۱۷۵ مورد پاسخ داده شده است.

وی ادامه داد: در همین خصوص ۱۳۶ واحد صنفی حوزه آرد و نان منجر به اخذ تعهد و برای ۵۵ واحد صنفی پرونده تخلف به ارزش ۳۵ میلیارد ریال صادر و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به انجام ۲۱ هزار و ۸۴۲ بازدید در حوزه کالاهای اساسی بیان کرد: ارزش ریالی تخلفات ارجاع شده به تعزیرات نیز بیش از ۱۸ میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۴۵ مورد گزارش به ستاد خبری ۱۲۴ اعلام شده است اظهار داشت: تعداد پاسخ‌های داده شده به این گزارش‌ها هزار و ۸۹۴ مورد بوده است همچنین از ۸۲۰ واحد صنفی تعهد اخذ شد.