امام جمعه موقت بیرجند گفت: برکات انقلاب اسلامی ناشی از حضور فعال مردم و نتیجه ولایت فقیه و اسلام است.

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند که همزمان با دوم اسفند برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مصلای المهدی (عج) اقامه شد افزود: مردم در صحنه‌های حساس و انتخابات حاضر شدند اما گاهی مهمتر از اصل حضور مردم، انتخاب اصلح است و باید این را بپذیریم.

وی از انتخابات به عنوان جشن مهم ملی مذهبی یاد کرد و گفت: در این خصوص نیاز است برخی شبهات و سوالات پاسخ داده شود تا به انتخاب اصلح برسیم.

وی با بیان اینکه شبهه را معاندان نظام مغرضانه به وسیله افکار شیطانی القا می‌کنند افزود: برخی هم با غفلت این شبهه‌ها را تکرار می‌کنند پس می‌پرسند ۴۱ سال در صحنه حاضر بودیم و در انتخابات‌ و راهپیمایی‌ها شرکت کردیم و به کجا رسیدیم.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: مردم وقتی برخی مشکلات و ضعف مدیریت‌ها را می‌بینند و گلایه‌هایی که از مسوولان داریم قدری به این شبهه دامن می‌زند.

وی گفت: برخی می‌گویند به عنوان اعتراض در انتخابات شرکت نمی‌کنیم چون شرکت در انتخابات نفعی ندارد پس  این شبهه‌ای است که دشمنان در جامعه القا می‌کنند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه سه اصل اساسی و محکم استوار است گفت: اصل اول فرهنگ ناب اهل بیت (ع)، اصل دوم ولایت فقیه و اصل سوم مردم مومن و متدین است.

وی اظهار داشت: آنچه در انقلاب به دست آمده، رکن سوم است و اگر کربلا و فاطمیه پیش آمد به خاطر این بود که مردم آن زمان در صحنه حاضر نبودند اما هنر امام راحل این بود که از انرژی متراکم هزار و ۴۰۰ ساله استفاده کرد و مردم را به صحنه آورد و با حمایت مردم اسلام را بر جامعه حاکم کرد.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: در این ۴۱ سال برکات زیادی را به دست آوردیم البته گلایه‌هایی هم داریم اما برکات انقلاب قابل مقایسه با مشکلات نیست.

وی گفت: نباید سیاه نمایی کنیم زیرا به جاهای خوبی رسیدیم البته هنوز نیمه راه هستیم و به هدف اصلی نرسیدیم ولی تا اینجا که آمده‌ایم، بد نیامده‌ایم و خیرات و برکات زیادی نصیب ما شده است.

وی افزود:به برکت انقلاب و حضور مردم توانستیم اسلام را در ایران و جهان زنده، فعال و احیا کنیم لذا دنیای کفر از صدور اسلام به وحشت افتاده و با هزینه‌های زیاد تلاش دارند از گسترش اسلام پیشگیری کنند.

حجت الاسلام مختاری گفت: مجالس مذهبی با حضور پررنگ جوانان و رونق بازار زیارت معصومین و زیارت جهانی اربعین، اقبال جوانان به حوزه‌های علمیه از سراسر کشور و حتی سایر نقاط جهان خاری به چشم استکبار شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب، اسلام ناب را احیا کرد و به برکت حضور مردم است گفت: انقلاب مردم باعث احیای اسلام شد و این چیز کمی نبوده بلکه استقلال و عزتی که به آمریکا فروخته شده بود را بازیابی کردیم.

وی ادامه داد: روزگاری ایران نوکر آمریکا شده بود و مستشاران آمریکایی حق توحش می‌گرفتند اما ما استقلال، آزادی و کرامت خود را که نادیده گرفته شده بود پس گرفتیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه آن روزگار آمریکا برای ما شاه تعیین می‌کرد و رای و نظر مردم مهم نبود گفت: انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی را احیا، اقتدار و امنیت کشور را در کانون ناامنی‌ها حفظ و امنیت را حتی به کشورهای منطقه صادر کرده است.

وی عنوان کرد: نظام اسلامی از نظر زیرساخت‌ها و برخورداری‌های عمومی هم با حضور مردم سرافراز بوده و با دوران طاغوت قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه در ۲ دهه اخیر در بسیاری زیرساخت‌ها همچون بهداشت و آموزش رشد چشمگیر داشتیم گفت: نباید به القائات دشمنان توجه کنیم زیرا عزت، امنیت، اقتدار، استقلال و آزادی در سایه انقلاب نصیب مردم شده است.

وی افزود: البته ضعف‌ها و مشکلاتی هم وجود دارد که نباید سیاه نمایی شود بلکه این مشکلات عوامل مختلفی دارد برخی مربوط به شیطنت‌های دشمن است که ۴۱ سال میلیاردها سرمایه‌گذاری کرده تا چوپ لای چرخ حرکت مردم بگذارد اما بخش عمده مشکلات به مسوولان و منتخبان مردم برمی‌گردد.

خطیب جمعه بیرجند گفت: تجارب گذشته نشان می‌دهد باید در انتخاب اصلح دقت لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۲ قوه اصلی کشور در اختیار مردم است و با انتخاب مردم تشکیل می‌شود گفت: باید قوه مجریه‌ای انتخاب کنیم که قطار کشور را به سمت تمدن اسلامی پیش ببرد و مجلسی قوی شکل بگیرد که بتواند ریل گذاری و بر کار دولت نظارت کند.

وی با اشاره به شاخصه‌های انتخاب اصلح افزود: این انتخاب اول ما نیست بلکه ۴۱ سال است که انتخابات در کشور سابقه دارد لذا راه اول بررسی گذشته نامزد انتخابات و جریان‌های فکری او است.

حجت الاسلام مختاری گفت: راه دوم تشخیص فرد اصلح براساس فرمایشات امام راحل این است هر جریان فکری و سیاسی که می‌بینید آمریکا، اروپا، ضدانقلاب و بی دین‌ها دوست دارند آن فرد رای بیاورد بدانید او دوست دشمنان است نه دوست و خدمتگزار مردم.

وی اظهار داشت: اما جریان‌هایی هستند که آمریکا اصلا دوست ندارد آنها رای بیاورند زیرا برخی از این افراد و جریان‌های فکری تن به نوکری او نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه با چند شعار نباید همه چیز فراموش شود گفت: در هر شهری علمای ربانی مورد اعتماد هستند که باید برای انتخاب اصلح به آنها مراجعه کنیم زیرا این عالمان ۴۰ است نشان داده‌اند که دنبال مقام، ریاست و باندبازی نیستند بلکه می‌خواهند مردم با دین و آرامش زندگی کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه دین از سیاست جدا نیست گفت: شهید مدرس و امام راحل ثابت کردند سیاست عین دیانت است و براساس دین باید جامعه سالم‌سازی شود.

وی افزود: اصولگرایی واقعی یا اصلاح طلبی واقعی این است که هر جا مسوولی از اسلام تخلف کرد به مسیر قانون برگردانده شود.