#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

۳۰ بیمار کرونایی جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۴۲ آزمایش شناسایی ۳۰ بیمار کرونایی جدید در خراسان جنوبیتشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۳۰ بیمار جدید شامل  ۹ بستری و ۲۱ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۸ مورد از بیرجند، ۶ مورد از نهبندان، ۳ مورد از سربیشه، بشرویه، فردوس، قاین، درمیان و زیرکوه هر کدام ۲ مورد و  خوسف سرایان و طبس هر کدام یک مورد بودند.

وی افزود: با ثبت یک مورد فوت جدیدی در شبانه روز گذشته در بیماران کرونا، فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی همچنان ۹۲۱ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۴۹ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۵۰ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستندکه حال همه در وضعیت پایداری است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۳۶ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۰ بیمار شامل ۱۰ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۱۱۶ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۶۲ هزار و ۱۰۳ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۲ هزار و ۸۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.