زمین چمن مصنوعی شهر سرایان یک سال پس از کلنگ‌زنی امروز (۱۲ فروردین) با حضور وزیر ورزش و جوانان در این شهر افتتاح شد.

مسعود سلطانی‌فر در دومین روز سفر به خراسان جنوبی با حضور در شهرستان سرایان علاوه بر افتتاح سالن ورزشی روستای دوست آباد، زمین چمن مصنوعی ملت را در مرکز شهرستان افتتاح کرد.

زمین چمن بزرگ شهر سرایان به متراژ ۱۰ هزار متر مربع و اعتبار هزینه شده ۳۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: زمان شروع این پروژه سال ۹۹ و کارفرمای این طرح عمرانی – ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان بوده است.

حسن عزیزی ادامه داد: توسعه ورزش در سطح روستاها و ارتقای ورزش روستایی از اهداف ما در حوزه ورزش استان است و امروز توانسیتم این پروژه را در آغازین روزهای سال ۱۴۰۰ وارد چرخه استفاده جوانان و ورزشکاران شهرستان سرایان کنیم.

همزمان با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار خراسان ‌جنوبی در مراسم افتتاح این طرح عمرانی، نخبگان ورزشی شهرستان سرایان نیز با استفاده از این فرصت، به طرح مطالبات خود پرداختند که نتایج مطلوبی هم به همراه داشت.

وزیر ورزش و جوانان عصر دیروز – چهارشنبه – برای حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بررسی روند پیشرفت طرح‌های مختلف و افتتاح چند طرح‌ ورزشی وارد خراسان جنوبی شد.

مسعود سلطانی‌فر که وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی است پس از ورود به بیرجند راهی شهرستان مرزی زیرکوه شد و در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان شرکت کرد.

وزیر ورزش و جوانان امروز (پنجشنبه) با سفر به شهرستان‌های سرایان، فردوس، بشرویه و طبس، طرح‌های ورزشی را افتتاح می‌کند و بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی از دیگر برنامه‌های چهارمین سفر سلطانی‌فر به خراسان جنوبی است.

۵۵ پروژه به مساحت ۱۱۹ هزار و ۹۶۰ متر مربع و اعتبار هزینه شده ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان همزمان با سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی افتتاح و عملیات اجرایی ۱۱ پروژه با مساحت ۶۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع و اعتبار پیش بینی شده ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

با افتتاح این طرح‌ها حدود ۱۲۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان افزوده می‌شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر، مدیرکل امور استان‌ها، مدیرکل حوزه وزارتی و مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان وی را در این سفر ۲ روزه همراهی می‌کنند.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سرایان در ۱۶۵ کیلومتری بیرجند است.