#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

خراسان جنوبی در روند صعودی شدید پیک پنجم کرونا قرار دارد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: استان در روند صعودی شدید پیک خراسان جنوبی در روند صعودی شدید پیک پنجم کروناپنجم ناشی از بیماری کرونا قرار دارد و و نگران از افزایش موارد مثبت و بستری ناشی از این بیماری هستیم.

 

دهقانی افزود: بیش از ۴۰۰ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ادامه‌ی این روند جای نگرانی دارد و ما را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

وی از هیئت‌های مذهبی ، مساجد و همه کسانی که در برگزاری مراسم‌ عزاداری اهتمام می‌ورزند خواست همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند ، ترجیحا مراسم‌ در فضای باز با رعایت فاصله‌ی مناسب برگزار شود و در صورت استفاده از فضای بسته باید آن فضا حداقل ۶ متر ارتفاع داشته باشد و با یک چهارم ظرفیت عزاداری کنندگان حضور پیدا کنند.

 

وی بر تهویه مناسب اماکن تاکید کرد و گفت: همه‌ی حاضران در جلسه در تمام طول مدت مراسم استفاده از ماسک را رعایت کنند در هنگام ورود و خروج از تجمع پرهیز کنند و مایع ضدعفونی کننده به اندازه‌ی کافی در دسترس افراد باشد.

دهقانی افزود:  پخش نذورات در محل برگزاری مراسم ممنوع است و نذورات به صورت جیره خشک و ترجیحا در فضای خارج از فضای برگزاری مراسم توزیع شود.