جلسه استانی ” هماهنگی به منظور برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در روز ۶ ام آذرماه ” به ریاست میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.
میرجعفریان با اشاره به اینکه پهنه استان بر روی دو گسل اصلی زلزله خیز قرار دارد ، اثرات آموزشی و آگاهی بخشی مانور زلزله در مدارس استان را واجد اهمیت خاصی برشمرد و اظهار داشت : هدف از اجرای این مانور ارتقاء سطح آگاهی و ایمنی دانش آموزان در مقابل وقوع احتمالی زلزله هست لذا علاوه بر مهم بودن اجرای سناریو های طراحی شده که در مانور مورد نظر به نمایش گذاشته می شود ،‌ تشریح جزییات و تبیین چرایی اقدامات و توصیه های ایمنی پیش بینی شده در سناریو ، منجر به یادگیری و آگاهی بخشی بیشتر دانش آموزان می شود ، بنابراین نباید صرفا به اجرای مانوری نمایشی بسنده کنیم و از تبیین جزییات و جنبه های آموزشی آن برای دانش آموزان غافل شویم .
?وی تاکید کرد : دستگاههای اصلی و متولی برگزاری این مانور با تشکیل جلسات کارگروه های فرعی و درون سازمانی ، ضمن تعامل و هم افزایی با یکدیگر ، با آمادگی کامل ، امکانات و‌زمینه برگزاری مانوری اثر گذار و آگاهی بخش برای دانش آموزان را فراهم کنند .
?شایان ذکر است: علاوه بر مدیران استانی، فرمانداران شهرستان‌های تابعه نیز به صورت ویدئو کنفرانس، در این جلسه نظرات خود را بیان کردن