#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دنیای امروز از فقدان حاکمیت اسلامی رنج می‌برد و اگر حاکمیت اسلامی رقم بخورد، سفره‌های نامشروع، بی‌عدالتی‌ها، استعمار و ظلم‌ها همه باید جمع شود.

، حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) اقامه شد، افزود: دشمنان در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقاطعی از غفلت و سادگی افراد جامعه سوء‌استفاده و نیروهای انقلابی را قلع و قمع کردند لذا کارها کند پیش رفت و در جریان‌های فرهنگی و اقتصادی ضربه‌ها خوردیم.

وی گفت: نفس اماره و شیطان دو جریان تلاطم‌آفرین و ایجادکننده امواج خطرناک هستند و باید به سمت کشتی نجات برویم که امامت و ولایت است.

خطیب جمعه بیرجند بیان کرد: فطرتی که نور خدا را با خود دارد، نور ولی خدا به همراه آن است اما دشمن مخالف این جریان بوده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعادل هشدار می‌دهد که هوشیار و تیزبین باشیم گفت: جریان نفاق که امام صادق (ع) را به شهادت رساند، همواره در طول تاریخ تکرار شده است.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی اظهار داشت: جریان نفاق آنقدر اهمیت دارد که باید هر جمعه سوره منافقون در نماز خوانده شود تا به اوج بصیرت و دشمن‌شناسی برسیم.

وی افزود: با همین بصیرت است که می‌توانیم انسان‌های تندرو، ارازل و اوباشی که حاکمیت را به دست گرفتند، بیرون کنیم و حاکمیت اسلامی محقق شود.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دشمنان مخالف بصیرت و آگاهی و خواهان استبداد و استعمار در جوامع هستند اما عزت و عظمت دست خداست.

وی با بیان اینکه خدا ملت ایران را سرافراز کرده است ادامه داد: برخی سیاستمداران خارجی اعتراف کردند که اگر این توطئه‌های بنیان‌کن علیه جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر بود حتما نابود می‌شدند اما جمهوری اسلامی ایران به لطف الهی و بصیرت مردم قوی‌تر از قبل است.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: زمانی که جریان‌های نفاق در کشور نفوذهای عمیق داشتند، سنگین‌ترین کارها حفظ مسئولیت‌های مهم انقلاب اسلامی بوده و پاکسازی و شناسایی نفوذی‌ها با تیزبینی بسیار ضروری و لازم است.

وی با تاکید بر اینکه نباید کم بیاوریم افزود: انتظار این است که در شرایط سخت اقتصادی در اوج انصاف و همدلی باشیم.

خطیب جمعه بیرجند گفت: طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها که شروع شده یک اقدام راهبردی و قانونمند است اما در این تلاطم‌ها باید هوای همدیگر را داشته باشیم تا هم طرح به‌خوبی اجرا شود و هم مشکلی بوجود نیاید.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز دختر گفت: آنچه مهم است گرامی داشتن روز دختر بوده که با زبان کافی نیست بلکه مسئولان باید خروجی‌ها را در این زمینه بسنجند و والدین هم کمک کنند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی اظهار داشت: آنچه مهم است اینکه انسان‌های بصیر و امام زمان‌شناس تحویل دهیم لذا بزرگترین رسالت همه ما این است.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: این امام همام بیش از چهار هزار شاگرد را تربیت کردند و راه‌های آسمان را بهتر از ‌راه‌های زمین شناخته اما گوشه خانه بودند و از امامت و حاکمیت مطلق محروم شدند.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: لذا ایشان معارف اسلام را به‌صورت محدود می‌توانستند بیان کنند از همین رو امام ما در مظلومیت واقعی، محروم از حاکمیت بود و مظلومانه به شهادت رسید.