?معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از فراهم سازی شرایط برای مهارت آموزی ۱۸ هزار نفر از کارکنان وظیفه عمومی در استان خبر داد.
عابدی با اعلام این خبر در جلسه گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: در راستای تفاهم نامه همکاری وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح، بیش از ۱۸ هزار نفر از کارکنان وظیفه عمومی در استان آموزش های لازم را فرا می گیرند.
?وی تأکید کرد: در این راستا در سال جاری ۱۸ هزار و ۲۲۶ نفر از کارکنان وظیفه عمومی در رده های نیروهای مسلح آجا، ناجا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مهارت آموزی مشغول می شوند.
?معاون استاندار بر نقش و اهمیت این تفاهم نامه در مهارت آموزی و توانمندسازی جوانان برای ورود به بازار کار تأکید نمود.
?عابدی متذکر شد:به همت ۷ دستگاه اجرایی استان و به منظور فراهم شدن فرصت های شغلی مناسب، سربازان آموزش های لازم را از طریق آموزش در شریط کار فرا می گیرند.
?وی افزود: ادارات کل فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی و جمعیت هلال احمر، دستگاه هایی هستند که وظیفه آموزش به سربازان وظیفه نیروهای مسلح را در استان به عهده خواهند داشت.
?معاون استاندار درخصوص دوره های آموزشی درنظر گرفته شده برای این گروه نیز گفت: امور باغی و زراعی، کشاورزی، پرورش ماکیان، پرورش شیلات و آبزیان، کشت گیاهان دارویی، صنایع غذایی، تعمیر ماشین آلات، فناوری، محیط زیست و منابع طبیعی، صنایع دستی، گردشگری و هتل داری از جمله رشته های آموزشی است که برای این افراد در نظر گرفته شده است.

?عابدی از دستگاه های متولی خواست؛ تلاش کنند تا ضمن کیفی سازی آموزش های پیش بینی شده، تمام سهمیه استان را در سال ۹۹ عملیاتی نمایند.
?وی سپس به منظور استمرار این گونه آموزش ها، بر تهیه و تنظیم برنامه مدون ۴ ماه پایانی امسال و همچنین سال آینده تأکید نمود