#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: در کنار حفظ محیط زیست باید برای جذب سرمایه‌گذار در استان توجه و انعطاف‌های لازم را داشته باشیم.

 جواد قناعت  در مراسم درختکاری که در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، کاشت نهال و برگزاری روز درختکاری در منطقه ویژه اقتصادی را حاوی ۲ پیام خواند و افزود: پیام اول این است که فعالان اقتصادی نباید به بهانه فعالیت اقتصادی، محیط زیست و منابع طبیعی را از بین ببرند و پیام دوم هم این است که منابع طبیعی و محیط زیست هم نباید به بهانه حفظ محیط زیست جلوی فعالیت‌های اقتصادی را بگیرند.

وی ادامه داد: رسانه‌های استان در موضوع حفظ توامان محیط زیست و سرمایه‌گذار در استان حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: همانطور که از فعالان اقتصادی انتظار است در هرگونه فعالیت اقتصادی پیوست محیط زیستی و منابع طبیعی داشته باشند، به همان اندازه از منابع طبیعی و محیط زیست هم انتظار می‌رود در کنار حفظ منابع طبیعی استان، پیوست صنعتی و اقتصادی داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هر ساله در ۱۵ اسفند، همزمان با غرس نهال بر حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تاکید دارند و در این زمینه فرهنگ‌سازی می‌کنند گفت: هیچ چیزی بالاتر از حفظ محیط زیست و درختکاری نیست.

قناعت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان بزرگ و تاکید ایشان بر بهره‌برداری از ذخایر و معادن جنوب خراسان بزرگ (خراسان جنوبی فعلی) یادآور شد: نخبگان استان و دستگاه‌های متولی مرتبط باید بین حفظ محیط زیست و حمایت سرمایه‌گذار تعادل برقرار کنند و به بهانه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، سرمایه‌گذاران را فراری ندهند.

وی اظهار داشت: ‌اگر چه محیط زیست حیاتی و کلیدی است اما استان باید از منافع حوزه اقتصادی و معدنی نیز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه درخت ضامن سلامتی محیط زیست است، به احادیث متعدد درخصوص اهمیت درختکاری اشاره کرد و تصریح کرد: کاشت درخت و توسعه فضای سبز باعث کاهش آلاینده‌ها، افزایش تولید اکسیژن، تعدیل آب و هوا ،کنترل آب‌های سطحی، پاکیزگی هوا و آرامش روحی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی برگزاری مراسم درختکاری در ۱۵ اسفند ماه را یک حرکت نمادین خواند و با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه گفت: امروزه بسیاری از کشورهای در حال توسعه دنیا به جنگل‌ها و محیط زیست دست برده‌اند که ادامه این روند باعث از بین رفتن محیط زیست شده لذا درختکاری از کارهایی است که می‌توان در راستای نجات هوا و فضای کشورها انجام داد.

وی یادآور شد: اگر در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کوتاهی شود، مثل آن است که زمین ریه‌های خود را از دست بدهد.

قناعت ادامه داد: با عنایت به اینکه خراسان جنوبی استانی خشک است باید در کاشت درختان حساب شده‌تر عمل کنیم و بر اساس موقعیت جغرافیایی، نسبت به انتخاب گونه گیاهان به درستی عمل شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌های خوبی در خصوص درختکاری توسط منابع طبیعی و محیط زیست در استان در حال پیگیری است که استانداری از آنها حمایت می‌کند.