#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بیرجند گفت: در حال حاضر واکسیناسیون کرونا همه روزهای هفته در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه سلامت و خانه‌های بهداشت این شهرستان طبق زمان‌بندی مشخص انجام می‌شود.

حسن بهرامی‌نژاد روز شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: با توجه به شروع موج هفتم بیماری کووید -۱۹ در استان و شهرستان بیرجند، واکسیناسیون در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های بهداشت در روزهای اداری شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۱۳:۱۵ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۱۲:۱۵ در حال انجام است.

وی افزود: روزهای تعطیل نیز مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل روبه‌روی ستاد مرکز بهداشت شهرستان بیرجند از ساعت ۸ تا ۱۲ فعال است و در نوبت عصر این مرکز در همه روزهای هفته از ساعت ۱۶ تا ۱۹ و مرکز خدمات جامع سلامت مهرشهر نیز از روز شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ تا ۱۹ آماده ارائه خدمات واکسیناسیون به مراجعین هستند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بیرجند با درخواست از مردم برای تزریق دُزهای اول، دوم، سوم و چهارم ویژه گروه‌های هدف اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت گفت: تزریق دُزهای سوم و چهارم واکسن کرونا برای ایمنی ماندگارتر ضروری است.

وی بیان کرد: به‌طوری که در تحقیقات اخیر نشان داده شده خطر بستری شدن در اثر ابتلا به کووید- ۱۹ برای افرادی که دزهای سوم و چهارم را دریافت کرده‌اند در مقایسه با افرادی که یک یا ۲ نوبت واکسن زده‌اند، بسیار کمتر است.

آمار ابتلا به کرونا و تست‌های مثبت از اوایل تیر ماه جاری در خراسان جنوبی افزایش یافت و بنابر اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، این استان وارد موج هفتم شده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اعلام اینکه وارد موج هفتم کرونا شده‌ایم از مردم خواست برای تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

فهرست مراکز واکسیناسیون کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان از طریق https://hlt.bums.ac.ir/page-hltres/fa/۲۲/form/pId۳۳۰۵۴ قابل مشاهده است.