🔹استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: بانک های استان برای تأمین منابع تسهیلات ازدواج، پیگیری جدی داشته باشند.
جواد قناعت در چهلمین ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات ازدواج شرایط مناسبی ندارد، اظهار کرد: یکی از دلایل این است که خراسان جنوبی جزو استان‌های کم‌برخوردار به لحاظ منابع بانکی است لذا بانک‌های استان می بایست پیگیری و مکاتبه کنند تا سرریز منابع بانکی ازدواج در استان ‌های برخوردار به استان‌های کم برخوردار جابه‌جا شوند تا لیست انتظار متقاضیان تسهیلات ازدواج در خراسان جنوبی به حداقل برسد.
🔹وی متذکر شد: در همین راستا جلسه‌ مشترکی با بانک‌های عامل در استان برگزار خواهد شد تا با جا به جایی مازاد منابع سایر استان‌ها یا تخصیص اعتبار از بانک مرکزی بتوانند سریع تر تسهیلات ازدواج متقاضیان در صف انتظار را پرداخت کنند.
🔹استاندار با اشاره به کمبود خوابگاه برای دانشجویان متأهل در سطح استان، تصریح کرد: در حال حاضر ساخت بیش از ۵۰ واحد خوابگاه متأهلی توسط دانشگاه بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی در حال ساخت است که باید با استفاده از ظرفیت خیران و جذب منابع ملی برای سال آینده آماده بهره ‌برداری شود.
قناعت با اشاره به اجرای طرح ملی گفت و شنود با جوانان، خواستار برگزاری این نشست با حضور جوانان استان شد.
🔸 ۵۳۱۴ زوج خراسان جنوبی در نوبت وام ازدواج هستند
🔹مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته جوان ویژه جوانان در استان خبر داد و گفت: جشنواره سراسری جوانان برتر ایران زمین و تجلیل از ۳۰ جوان برتر ۱۸ تا ۳۵ سال استان در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار می شود.
🔹محمدعلی ربیعی یادآور شد: جشنواره سراسری جوانان برتر ایران زمین در چهار سرفصل و ۱۰ موضوع از جمله ورزش، فعال اجتماعی، فرهنگی، جهادی، کارآفرینی، موسیقی، ادبیات و شعر، کنشگر رسانه و دانش‌بنیان برنامه‌ریزی شده است.
🔹وی خاطرنشان کرد: دو پروژه ورزشی استخر سرپوشیده شهرستان خوسف و سالن ورزشی شمال شهر بیرجند نیز همزمان با هفته جوان به بهره‌برداری خواهد رسید.
🔹مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه افزود: عملیات اجرایی استخر سرپوشیده خوسف از سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع آغاز شده است.
🔹ربیعی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج در استان، گفت: در ۱۰ ماه گذشته هفت هزار و ۹۵۳ فقره تسهیلات ازدواج به میزان ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.
🔹وی با بیان اینکه بانک‌های استان به لحاظ پرداخت تسهیلات ازدواج عملکرد خوبی نداشتند، افزود: هم‌ اکنون ۶۰ درصد وام ازدواج به متقاضیان محقق شده است.
🔹به گفته وی؛ در حال حاضر پنج هزار و ۳۱۴ زوج استان در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور