#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مشکلات و چالش های پیش روی کانون های اگهی و تبلیغات خراسان جنوبی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نمایندگانی از صنعت ،معدن و تجارت استان،شورای اسلامی و شهرداری ،نظارت بر اماکن عمومی ف. ا. ،اتاق اصناف و اداره ثبت شرکت ها مورد بررسی قرار گرفت.

؛ مسئولان کانون های آگهی و تبلیغات خراسان جنوبی صبح امروز (۱ شهریور) با دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گرد هم جمع شدند تا مشکلات و چالش های پیش روی حوزه کاری خود را مطرح کنند.

در این جلسه که نمایندگانی از صنعت ،معدن و تجارت استان،شورای اسلامی و شهرداری ،نظارت بر اماکن عمومی ف. ا. ،اتاق اصناف و اداره ثبت شرکت ها نیز حضور داشتند، برخی از مدیران کانونهای آگهی تبلیغات استان خواستار تعریف دقیق و تشریح و تبیین قوانین در این حوزه کاری خود شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه با بیان اینکه ما چند اصل در سیستم مدیریتی خود داریم بیان داشت: یک قاعده نفی جلسه برای جلسه است لذا قرار نیست برای یک جلسه که گرفته شده دوباره برای همان جلسه,جلسه بگیریم پس هر جلسه باید خروجی داشته باشد.

علی فرخنده در ادامه با اشاره به اینکه نگاه ما یک نگاه تحولی است تصریح کرد: باید در مسیری که ‌پیش گرفته ایم به هدف برسیم و این کار مستلزم این است که یک جاهایی نیاز به اصلاح خواهیم داشت که یکی از  اهم این موارد فاصله جلساتی هست که از برگزاری آن در گذشته غفلت شده است.

وی در ادامه به عدم برگزاری شورای پاسداشت زبان فارسی در گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این شورا مسئولیت آن با وزارت ارشاد اسلامی می باشد که متاسفانه جلسات آن تاکنون شکل نگرفته است چرا که اعضا آن مشخص و اگر این شورا فعال شود  دستگاه عضو در قبال آن باید پاسخگو باشند و نتیجه آن این است که دیگر خیلی از مشکلات که پیش روی ماست وجود نخواهد داشت پس اولین مصوبه ما در این نشست برگزاری منظم جلسات  این شورا خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان با تاکید بر اینکه در بخش های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی تحول مبنایی شکل گرفته است، گفت :در حوزه ساختار در حال باز آفرینی هستیم و در حوزه مجوزها هم  ۱۱۳مجوز را ارشاد صادر می کرده که در طرح تحول جدید به ۳۴ مجوز رسیده و از این تعداد هم ۲۰ مجوز به اختیارات مدیر کل واگذار شده است.

گفتنی است؛در پایان این نشست مقرر شد جلساتی مجزا با هر یک از دستگاه های مربوطه برگزار شود تا تمامی ابهامات و مشکلات پیش روی کانون های آگهی و تبلیغات مورد بررسی قرار گیرد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور