#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از آغاز فراخوان بیمه سلامت خراسان جنوبی، برای پوشش همگانی خبر داد و گفت: هم اکنون ۴۹۰ هزار نفر در خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

علی اربابی، امروز سه شنبه ۱۷ خرداد به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: افراد فاقد بیمه درمان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا از طریق سامانه خدمات شهروندی به آدرس bimehsalamatiranian.ir به صورت غیر حضوری برای بیمه کردن خود و اعضای خانواده شان اقدام کنند.

وی افزود: دیدار چهره به چهره مردمی نیز پنجشنبه هر هفته در این اداره کل انجام می‌شود و مردم برای مراجعه می‌توانند با شماره ۳۲۰۴۰۵۷۸ تماس بگیرند.

اربابی با بیان اینکه اداره کل بیمه سلامت پیش از این نیز برای بیمه زنان باردار و فرزندانشان و دهک‌های پایین استان فراخوان داده بود، یادآور شد: بیمه زنان باردار و فرزندانشان تا ۵ سالگی، مصوبه مجلس برای حمایت از جوانی جمعیت است که از سال قبل اجرایی شده و امسال نیز با ساماندهی بهتری اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح مادران بلافاصله پس از مشخص شدن بارداری شان می‌توانند به مراکز بهداشت مراجعه کنند تا در صورتی که فاقد پوشش بیمه‌ای باشند، بدون آزمون وسع تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

اربابی یادآور شد: پس از پایان دوران بارداری و ۵ سالگی کودک، تمدید بیمه سلامت برای مادران و کودکانشان با آزمون وسع انجام می‌شود؛ طبق این طرح، زنان باردار تا پایان دوران شیردهی و فرزندان آن‌ها تا ۵ سالگی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و می‌توانند از خدمات مراکز درمانی دولتی و آزاد با تعرفه‌های بیمه سلامت بهره‌مند شوند.