معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی از استان‌های مرزی کشور بوده که مرز مشترک طولانی با افغانستان دارد اما در ارزیابی‌های امنیتی، امن‌ترین استان کشور است.

 سید محمدرضا طالبی روز دوشنبه در نخستین نشست شورای اداری استان سال جدید که با حضور استاندار خراسان جنوبی و دستیار رئیس جمهور در مردمی‌سازی دولت برگزار شد، اظهار داشت: مردم استان خراسان جنوبی ولایی، انقلابی و مذهبی هستند و در تمام مناسبت های ملی و مذهبی این موضوع را به اثبات رسانده اند.

وی افزود: از همین رو به تناسب جمعیت شاهد بالاترین حضور هوشمند در مناسبت های ملی و مذهبی هستیم و در انتخابات هم به تناسب جمعیت رتبه های اول یا دوم کشوری را کسب کرده ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مردم استان همواره در انتخابات به نیروهای ارزشی و ولایت رای می‌دهند و علیرغم ضعف‌هایی که در حوزه‌های اقتصادی و زیرساختی وجود دارد، اما همیشه رای به نیروی اصولی و ولایی بوده است.

وی با اشاره به وجود هفت پدر علم روز در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه اجرایی نیز خراسان جنوبی سهم خوبی در دولت سیزدهم داشته و امید است ثمرات آن به مردم برسد.

طالبی گفت: البته در کنار این مسایل آسیب‌های اجتماعی هم وجود دارد که تلاش شده با استفاده از ظرفیت‌های مردم و گروه‌های جهادی به حداقل برسد.

امام جمعه طبس هم در این نشست با بیان اینکه هدف همه علوم در علم اخلاق خلاصه می‌شود و اخلاق موتور محرک خانواده است، گفت: پیامبر اکرم (ص) همه فلسفه بعثت خود را اخلاق معرفی کرده است.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی عنوان کرد: اخلاق در حوزه فردی و اجتماعی هدف‌هایی را دنبال می‌کند که رابطه انسان با خدا از هدف‌های نهایی است.

وی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین ایام برای ارتباط با خدا است و بندگانی که از این فرصت به بهترین شکل استفاده می‌کنند جزو مقربان هستند.

امام جمعه طبس با اشاره به اهمیت اخلاق اجتماعی نیز عنوان کرد: حتی مسئولیت‌های اجتماعی نیز از طریق عبادت خدا و استعانت از دین تسهیل می‌شود و نهایت هدف اخلاق اجتماعی خدمت به بندگان خدا است.

وی افزود: شاد کردن دل‌ها، باز کردن گره از مشکلات دیگران و خدمت بهتر و بیشتر به جامعه از مصادیق اخلاق اجتماعی است که اهمیت زیادی دارد.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: خدمت به مردم در دورترین نقاط کشور و مناطق محروم در نزد خداوند محبوب تر است و مهر قبولی بر اعمال مسئولان نیز زمانی زده می شود که مشکلی از جامعه را حل کنند.

وی بر ترسیم نقشه راه برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: باید از همین ابتدا راه مشخص باشد تا بتوان در پایان سال با بررسی عملکرد میزان تحقق شعار سال را بررسی کرد.

امام جمعه طبس گفت: مدیر و مسئول نباید خود را محدود به ساعت اداری کند بلکه از همه توان در راستای حل مشکلات جامعه باید تلاش کند.

وی اظهار داشت: اگر مسئولی چنین توانی را نداشت هیچ عملی از او قبول نمی‌شود و نباید پستی را در اختیار داشته باشد.

حجت الاسلام محمدی گفت: مسوولیتی که در اختیار مدیران قرار دارد باید در راستای اهداف نظام گام بردارند تا با هم افزایی ، انسجام و اخلاص بتوان امور را به نفع مردم انجام داد.

وی تاکید کرد: فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری باید برای همه مدیران در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد تا عملکرد مدیران در تراز انقلاب اسلامی باشد.