دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار کرد: برای راه‌اندازی مرکز نگهداری معتادان خراسان جنوبی نیازمند تخصیص مکان مناسب است.

محمدرضا حسنی مقدم، امروز شنبه ۱۹ تیرماه به رسانه‌های گروهی گفت: در سال‌های گذشته مرکز ماده ۱۶ در استان فعالیت داشت، اما به دلیل تعریف معتاد متجاهر در قانون و اختلاف نظری که وجود داشت بعد از دو سال، مرکز تعطیل و اعتبارات آن هم قطع شد.

وی افزود: سال ۹۸ برای درمان بیماران متجاهر یک ریال اعتبار نداشتیم که با کمک استانداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر بخشی از هزینه‌های درمان معتادان متجاهر را پرداخت کردیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: پیگیری‌های زیادی انجام شده است تا بتوانیم مکانی مناسب از اماکن دولتی را برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ که به تصویب دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر رسیده تدارک ببینیم.

حسنی مقدم خاطرنشان کرد: بر طبق مصوبات شورای هماهنگی استان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونت توسعه منابع  استانداری باید در ارتباط با تامین مکان همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: ۴۰۰ نفر معتاد متجاهر شناسنامه‌دار در استان وجود دارند که اگر این مرکز راه‌اندازی شود بسیاری از معضلات این حوزه رفع خواهد شد.