شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در آستانه پنجم آذر روز تشکیل بسیج مستضعفین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بسیج در شرایط مختلف خود را برای ماموریت‌های جدید آماده کرده و به تکیه‌گاهی مستحکم برای نظام و رکنی مطمئن در امنیت ملی ایران اسلامی تبدیل شده است.

در این بیانیه آمده است: در پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ با تدبیر و درایت هوشمندانه قائد عظیم‌الشأن، معمار کبیر و رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، نهال مقدس و نوپای بسیج در صحنه اجتماع روئید و با رویش خود طنین امید و آزادی، عدالت و پیشرفت را سر داده و به عنوان برگ زرینی در دفتر خاطرات ملت بزرگ ایران درخشیدن گرفت.

این بیانیه می‌افزاید: بسیج در طول تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی با توکل به خداوند، تاسی به ائمه اطهار(ع)، تکیه بر فرهنگ انقلابی، بهره‌مندی از اخلاق و فضایل اسلامی، کسب علم و دانش و بهره‌گیری از فنون نظامی پله‌های ترقی و کمال را به خوبی پیموده‌ و امروز به مکتبی‌ترین، کارآمدترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت جهان تبدیل گشته است.

در ادامه بیانیه آمده است: بسیج این شجره طیبه انقلاب اسلامی در شرایط مختلف و به اقتضای زمان، خود را برای ماموریت‌های جدید آماده کرده و به تکیه‌گاهی مستحکم برای نظام و رکنی مطمئن در امنیت ملی ایران اسلامی تبدیل شده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: بسیجیان غیور در هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن بعثی و حامیان استکباری آن ایستادند و از وجب به وجب خاک میهن اسلامی پاسداری کردند و پس از پیروزی در جبهه حق علیه باطل در سنگر سازندگی برای آبادانی ایران عزیز کوشیدند؛ در قائله‌های پیش‌روی ملت ایران، در برابر فتنه‌گران و آشوبگران سینه سپر کردند و در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) پیشتاز صحنه مبارزه با داعشیان بودند؛ برای تحقق اقتصاد مقاومتی به کمک تولیدکنندگان داخلی شتافتند و اکنون نیز با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در جای جای ایران بزرگ مشغول تولید ماسک، ضدعفونی‌کردن اماکن و کمک به فعالان حوزه سلامت هستند.

در این بیانیه آمده است: هفته بسیج فرصتی مغتنم برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و بزرگداشت جانفشانی‌هایی است که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته است. بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت‌های مسلمان رشد کرده است. هوشمندی حضرت امام خمینی (ره) و عدالت‌خواهی میلیون‌ها انسان با ایمان، تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ضمن تبریک مجدد هفته بسیج به بسیجیان غیور و همیشه در صحنه استان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی به‌ویژه شهدای مدافع حرم و مدافع سلامت خراسان جنوبی، “بسیج” را همیشه به عنوان بازوی توانمند نظام اسلامی دانسته که در طول سال‌های متمادی به عنوان همراهان همدل و صمیمی این شورا در برگزاری مراسم و مناسبت‌های ملی و عمومی کشور و استان، یار و یاور صادق و دیرین در امر بزرگداشت ایام الله انقلاب اسلامی نقش ایفا کرده است.

پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ است و ۳۰ آبان تا ۶ آذر ماه هفته بسیج نام دارد.