رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به ظرفیت‌های پایدار و اصلاح برخی ساختارها مثل نظام مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مدنظر قرار گرفته و رویکردهای کلی بودجه با نگاه درست طراحی شده که امیدآفرین است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی روز دوشنبه ظهار داشت: در لایحه بودجه سال آینده وابستگی‌ها در سر جمع به نفت کمتر است و کسری بودجه نیز به نصف رسیده است.

‏وی افزود: قطعا حرکت به سمتی که براساس عدالت، ظرفیت‌های مختلف مناطق مورد توجه قرار گیرد و اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شود، نشان از توجه به مردم و رفع دغدغه‌های مختلف آنان است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوعات فرصت بزرگی است که این دولت و مجلس دنبال خواهند کرد و امیدواریم روزهای خوب و رو به جلو و همراه با پیشرفت برای کشورمان شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۱ اولین بودجه‌ای است که دولت انقلابی می‌خواهد با همکاری مجلس انقلابی تنظیم کند و قطعا هم‌سویی‌، همفکری‌، دغدغه‌ها و جهت‌گیری‌های مشترک در راستای حل مشکلات مردم موجب می‌شود تا بر مسائل اساسی کشور متمرکز شوند و نفعش را هم مردم خواهند دید و از آن بهره‌مند خواهند شد.

‏حجت الاسلام نصیرایی گفت: توجه به اولویت‌های اصلی کشور، مناطق محروم و زیرساخت‌ها از اقدامات آغازین خوب دولت سیزدهم است که به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: خراسان جنوبی در زمینه پروژه‌های نیمه‌تمام جزو استان‌هایی است که متاسفانه آسیب‌های زیادی دیده و سال‌هاست که مردم ما در استان بابت این موضوع خسارت می‌دهند.

‏رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی بیان کرد: در سالیان گذشته پروژه‌های زیرساختی خوبی در حوزه‌های مختلف در استان آغاز شد که این پروژه‌ها در راستای خدمت و رفاه مردم بوده اما به جهت نبود توجه و تمرکز دولت‌ها و مسوولان عملا در این پروژه‌ها پول بیت‌المال هدر می‌رود و فایده‌ آن به مردم نمی‌رسد، از طرفی انقلاب و نظام به نحوی ضرر و آسیب می‌بیند.

وی گفت: توجه به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در لایحه بودجه ۱۴۰۱ رویکرد درستی است که دولت سیزدهم به آن توجه داشته و حتما در مجلس شورای اسلامی هم به این موضوع توجه می‌شود.

‏حجت الاسلام نصیرایی ادامه داد: امیدواریم با توجه و تمرکز دولت و مجلس، پروژه‌های نیمه‌تمام که در استان وجود دارد، به اتمام برسد و در خدمت مردم قرار گیرد.

‏وی گفت: در سفرهای استانی بالاترین مقام اجرایی کشور، وزرا و معاونین آنان به‌صورت مستقیم در میدان هستند و با مشکلات، موانع، تهدیدها و ظرفیت‌های استان‌ها آشنا می‌شوند که قطعا در تصمیم‌گیری‌ها، رویکردها و سیاستگذاری‌های کلان موثر است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این سال‌ها چقدر کشور عقب ماند، چرا که آقایان از پشت درهای بسته و داخل ماشین‌های شیشه دودی به دنبال این بودند که مسائل مردم را ببینند و مشکلات معیشتی مردم، چالش‌های اقتصاد جامعه، فرسودگی و ضعف زیرساخت‌ها که امروز در جامعه وجود دارد نتیجه این نوع مدیریت است.