#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

فرماندار قاینات گفت: خیرین و نیکوکاران این شهرستان تاکنون یک میلیارد تومان برای مقابله با کرونا کمک کرده‌اند.

محمد کریمی روز یکشنبه در نشست مجمع عمومی خیرین سلامت شهرستان قاینات گفت: تولید روزانه ۱۵ هزار ماسک، ۳ هزار گان پزشکی  و مواد ضد عفونی دست و سطوح بخشی از تلاش جهادی و حمایت خیرین است.

وی افزود: مجمع خیرین سلامت برای فراگیری سلامت و نظام یافتگی در این خصوص تلاش کند و با توجه به دستورات استاندار محترم برای کمک به سلامت جامعه نسبت به تشویق و ترغیب خیرین گام بردارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قاینات هم در این جلسه گفت: نهادهای مدنی و تشکل‌های مردمی در بخش‌های مختلف از جمله شرایط شیوع کرونا نشان دادند ظرفیت و پتانسیل بالایی برای کمک به دولت دارند.

حسین رحیمی افزود: اگر همیاری و همکاری مردم در کنترل ویروس کرونا نبود، شاید حاکمیت به تنهایی امکان مداخله و سپری کردن بارهای آن را نداشت.

وی بیان کرد: همت جمعی مردم در حوادث و بحران‌هایی مشابه بحران کرونا کمک کار دولت بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قاینات هم گفت: حاکمیت و دولت به تنهایی قادر به تحقق سلامت به نحو مطلوب نیست و  اجتماعی شدن آن سیاست راهبردی نظام است.

محمدرضا عارفی فر افزود: مجمع خیرین سلامت به عنوان بازوی شبکه بهداشت و درمان برای ارتقای زمینه‌های سلامت و نیازی که در این حوزه دیده شد، کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: علیرغم مشکلات ایجاد شده در هفته‌های اخیر، از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرده و توانستیم دریای جوشان مردمی که در سطوح مختلف به جریان افتاد را در کمک به حوزه سلامت شناسایی و ساماندهی کنیم.

در پایان این نشست اعضای جدید مجمع خیرین سلامت شهرستان قاینات برای مدت ۲ سال انتخاب شدند.