رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی گفت: سند توسعه اشتغال استان در برنامه پنجم نوشته شده است و با توجه به وضعیت موجود تا پایان نیمه اول امسال این سند با همکاری و مشارکت بخش خصوصی و دولتی بازنگری می‌شود.

مجید پورعیسی در نشستی که روز پنجشنبه به منظور بهره گیری از تجربیات طرح های اشتغالزایی دستگاه های اجرایی در سازمان مدیریت و برنامه های ریزی خراسان جنوبی برگزار شد افزود: برای بازنگری سند توسعه اشتغال استان از تجربیات دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: در این زمینه به صورت هفته ای نشست مذکور با حضور مجریان اشتغال دستگاه های اجرایی استان برگزار می‌شود تا تجربیات خود را در سال‌های گذشته اعلام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در زمینه اشتغال عنوان کرد: با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی می توان مسایل و مشکلات مربوط به اشتغال را رفع کرد و راهکارها و برنامه های جدید ارایه داد.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری اینگونه نشست ها سبب ارتقای سطح اطلاعات دستگاه های ذیربط، استفاده از ظرفیت های مختلف و متنوع برای ایجاد اشتغال بهتر و پایدارتر می شود.

پورعیسی گفت: پارسال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی در اختیار استان ها قرار گرفت اما امسال هنوز این اعتبار ابلاغ یا اختصاص نیافته است.

در این نشست استراتژی معیشت و اشتغالزایی روستاهای هدف پروژه بین المللی ترسیب کربن در استان توسط مجری و مشاور این طرح به تفصیل بیان شد و دستگاه‌های اجرایی انتقادات، پیشنهادات و نظرات خود را در ارتباط با مطالعات انجام شده بیان کردند.

نشست امروز با ۲ دستور کار ارائه روش ها، مدل ها و رویکردهای اشتغالزایی روستایی متناسب با ساختار جوامع محلی و ارائه اسناد استراتژی معیشت و اشتغالزایی روستاهای هدف پروژه ترسیب کربن در استان برگزار شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله