شرح خبر: به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، به نقل از احمد آخوندی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دیهوک، عملیات تبدیل ۶ دستگاه آبنما به پل در محور دیهوک – راهور در دست اجرا می‌باشد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دیهوک، افزود: با توجه به بارندگی‌های سالانه، وقوع سیلاب و بسته شدن مسیر، در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای تعداد ۶ دستگاه آبنما اجرایی می‌گردد.

وی، با بیان اینکه رقم ریالی با احتساب ارزش روز ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان محاسبه گردید، تصریح کرد: این پروژه به صورت پیمانی بوده که این پروژه از دوماه قبل کار عملیاتی خود را آغاز کرده است و به مدت  ۱۲ ماه ادامه خواهد داشت.

احمد آخوندی در پایان متذکر شد: شهرستان دیهوک دارای بیش از ۳۰۰ کیلومتر جاده بین‌ شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، تعمیرو ساخت ابنیه فنی همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی محورها و اولویت‌بندی انجام شده نسبت به انجام عملیات‌های راهداری اقدام می‌گردد.

وی همچنین افزود: یکی از مشکلات گردشگری و ترانزیت در استان، وجود تعداد زیاد آبنما در راه‌های استان است که محور دیهوک- راور با توجه به وقوع سیلاب، در اسفند و فروردین ماه هرسال، که فصل عبور گردشگران هم می‌باشد یکی از مشکلات مهم این محور است که در اردیبهشت ماه سال جاری نیز یک تصادف با ۸ کشته در محل یکی از این آبنما‌ها اتفاق افتاد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دیهوک، ابراز امیدواری کرد که طی یک دوره ۳ ساله ارتقاء ایمنی این محور و رفع نقاط پر تصادف آن عملیاتی گردد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله