– استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس آمارهای موجود، مبادلات تجاری استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج برابر شده است.

حمید ملانوری روز سه‌شنبه در بازدید سرزده از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی به اهمیت بازرگانی و بازار اشاره کرد و افزود: رشد مبادلات تجاری چنانچه به واسطه مانع‌زدایی‌ها و در راستای شعار سال که “تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” است، صورت گرفته باشد، نشان می‌دهد قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و باید تقویت شود.

وی در جمع رییس و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: صنعت، معدن و تجارت، سازمانی پرکار، پرمشغله و حساس است که حوزه‌های صنعت، معدن، بازرگانی، تجارت و بازار کشور را مدیریت می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی از معدن و در کنار آن صنعت به عنوان محورهای توسعه استان یاد کرد و گفت: در خراسان جنوبی که از پراکندگی جمعیتی بالایی برخوردار است، تامین بازار و توزیع خدمات بسیار پرهزینه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر و متنوع ذخایر معدنی استان تاکید کرد: باید با کار جهادی بیشتر عقب‌ماندگی‌ها را در این حوزه جبران کنیم زیرا این خطه زرخیز با این همه ثروت نباید عقب‌افتادگی داشته باشد.

ملانوری افزود: باید به جایی برسیم که معادن استان به معنای واقعی کلمه فعال شود تا توسعه واقعی را به دنبال داشته باشند.

وی به نگاه ویژه خود به بخش معدن در استان اشاره و اظهار داشت: مسائل حوزه معدن در جلسات شورای معادن و ستاد توسعه خاوران فعالانه در حال پیگیری است.

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت توجه به فعال‌سازی واحدهای تولیدی در کنار معادن اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی وابسته به معادن باید ایجاد شود و واحدهای بالادستی و پایین دستی مرتبط که نیمه فعال یا غیر فعالند نیز باید فعال شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه کنترل بازار و تامین کالاهای اساسی افزود: پایان سال ۹۹ در زمینه کنترل بازار اقدامات شایسته‌ای صورت گرفت و توزیع شکر، مرغ گرم و منجمد، برنج و روغن به شکل چشمگیری افزایش یافت.

ملانوری با اشاره به آمار ارائه شده در حوزه نظارت‌ها گفت: نظارت‌ها باید به سمتی برود که ضمن اینکه نقش بازدارندگی داشته باشد، نشاط را از بازار نگیرد و به فضای کسب و کار خدشه وارد نکند.

استاندار خراسان جنوبی امروز به صورت سرزده از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، بازدید کرد و ضمن دیدار با کارکنان این مجموعه، اقدامات و فعالیت‌هایشان را جویا شد.

رییس و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این دیدار به تشریح اقدامات و فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.