سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی گذشته ۲۰۰ تخته از انواع مختلف فرش توسط هنر جویان این رشته در هنرستان های استان بافته شد.

به گزارش  روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، علی اصغر موسوی کیا اظهار کرد: بیش از یکصد هنر جوی  این رشته در دو گرایش طراحی و بافت فرش مشغول تحصیل هستند.

 

وی، با بیان این مطلب که در هنرستان های ۴ شهرستان استان رشته فرش آموزش داده می شود، تصریح کرد: در حال حاضر هنرجویان علاقمند به این رشته در شهرستان های بیرجند، درمیان، سربیشه و نهبندان تحصیل می کنند.

 

سرپرست آموزش و پرورش آموزش، با اشاره به رویکرد تولیدی کردن هنرستان های استان در سال های اخیر، ادامه داد: این فرش ها در قالب تابلو فرش، قالی، گلیم و بافت ترکیب فرش و گلیم،به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان توسط هنرجویان این رشته در هنرستان های استان تولید و بافته شده است.

 

موسوی کیا، از تحصیل ۴۳ درصد دانش آموزان استان در رشته های مختلف هنرستانی اعم از فنی و حرفه ای و کار دانش خبر داد و افزود: با توجه به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی جدید و اضافه شدن یک پایه به هنرستان ها به روز رسانی و نوسازی تجهیزات هنرستانی یکی از اولویت های آموزش و پرورش خراسان جنوبی به شمار می رود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله