نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه وظیفه شورای فرهنگ عمومی، تقویت فرهنگ عمومی جامعه است، گفت: ما به برکت این مردم مسئولیت گرفتیم و اکنون وظیفه داریم فرهنگ مردم را از آسیب‌های بیگانه حفظ کنیم.
آیت الله سید علیرضا عبادی در شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در ذات خودش معجزه قرن است و هدف نهایی آن رسیدن به تمدن اسلامی می باشد.
?نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه راه‌های عظیم و ناباوری را جلو آمدیم و راه‌های سخت و خرمشهرهای دیگر در پیش داریم، افزود: تحقق هر امری مبتنی بر دو اصل وجود مقتضی و نبود مانع است.
?امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه مقتضی وجود دارد و دلیلش قریب ۴۵ سال است که مردم با وجود همه مشکلات پای این نظام اسلامی ایستادند و توقع آنان پیاده شدن اسلام و عدالت است، گفت: اما مانع هم وجود دارد که بخشی از موانع بیرونی است و دشمنان تمام گزینه‌ها را به صورت بین‌المللی علیه اسلام و انقلاب به کار بردند و هیچ محدودیتی ندارند و از هر طریقی برای رسیدن به هدفشان تلاش می‌کنند.
?آیت الله عبادی ادامه داد: دشمنان انسان‌های کارآمد و مؤثر و مفید را از سر راهشان برمی‌دارند و این اقدام خود را با شهادت علامه مطهری شروع کردند و تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار از بهترین‌های ما را از سر راه خود برداشتند چون این انسان‌ها کارساز و مدیر و مدبر بودند که جمهوری اسلامی را پیاده می‌کردند بنابراین به عنوان منافقین، صدام، داعش و انواع و اقسام، هر جا نیروی کارآمد، متفکر، دانشمند بود را شهید کردند.
?وی بیان کرد: البته انقلاب اسلامی معجره خداوند است و در کنار این همه ریزش‌ها، رویش‌های خوبی داشتیم اما باید حواسمان باشد که اروپای وحشی بیش از ۲۵۰ هزار قتل بدون دلیل انجام داده که باید پاسخگو باشد اما نسبت به آنچه که هدفش بوده ناکام مانده است.
?نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به نفوذ دشمن در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها و جنگ اراده‌ها، تصریح کرد: دشمن تمام گزینه‌ها را به صورت کارشناسی آورده و ۴ هزار اتاق فکر دارد که کوچکترین کارها را هم کارشناسی می‌کند و در اغتشاشات پاییز سال گذشته باید به مهندسی آنان در جهت راه‌اندازی این آشوب نمره ممتاز داد.
?آیت الله عبادی به مشکلات درونی کشور اشاره و عنوان کرد: دشمنان مشغول تخریب فرهنگ انقلاب اسلامی هستند؛ حالا در گذشته ما داشتیم که مسئول درجه اول در همین استان در سخنرانی خود گفت ما آمدیم فرهنگ مردم را تغییر دهیم.
?وی در ادامه افزود: شورای فرهنگ عمومی باید براساس تقویت فرهنگ عمومی باشد و فرهنگ عمومی مردم ما همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند بیرجند شهر علم و ایمان است.
?امام جمعه بیرجند گفت: دولت سیزدهم دولت موفقی است و به خصوص شخص رئیس جمهور که زحمات بسیاری می‌کشند و حضور فعالی دارند اما متأسفانه جریان ایجاد می‌کنند که چند وزیر استیضاح می‌شوند یا استیفا می‌دهند.
?به گفته وی؛ این فرصت طلایی که امروز به دست اهل ایمان افتاده اگر بهره‌برداری درست شود ما به کوری چشم بیگانه‌ها، امریکا، اروپا و صهیونیست در پیاده کردن آرمان‌های انقلاب موفق خواهیم بود.
?آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه ما با آرمان‌های انقلاب فاصله نداریم بلکه فاصله این موانع است و مقتضی موجود است، تصریح کرد: بنابراین مشکلی که مطرح می‌شود باید پیگیری و حل شود نه اینکه فقط طرح شود.
?وی بیان کرد: باید به اهداف انقلاب که بالاترین آن وصول به تمدن اسلامی که روح و جان یک فرهنگ صحیح اسلامی و انسانی است برسیم و این منحصر به ایران نیست و بحث جامعه بشری مطرح است و حتی مردم کشورهای غربی بیش از دیگران تحت ستم هستند و انسان باید به وسیله این انقلاب که اسلام است نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، نجات پیدا کند.
?امام جمعه بیرجند در پایان تأکید کرد: اگر هر مسئولی در حدی که متوجه اوست کارش را درست انجام دهد ما با آرمان‌های انقلاب فاصله زیادی نداریم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور