مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از تولید یک میلیون نهال طی امسال در استان خبر داد.

نصرآبادی مدیرکل  منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در دولت سیزدهم طرح‌های زیادی از جمله کاشت یک میلیارد نهال در کشور برای حفاظت و صیانت از خاک در دستور کار قرار گرفت که سهم خراسان جنوبی از این میزان امسال یک میلیون نهال و برای سال ۱۴۰۲ دو میلیون اصله است.

او با اشاره به اهمیت حفاظت از خاک افزود: ۱۱ نهالستان در استان ایجاد شده و تولید نهال را بر عهده دارند که به کمک این نهالستان‌ها تاکنون در بحث‌های بیابان زدایی و حفاظت از خاک اقدامات مهمی انجام شده است.

نصرآبادی ادامه داد: امسال در این نهالستان‌ها ۳۰۰ هزار نهال جنگلی و ۷۰۰ هزار نهال برای کاشت در بیابان‌ها تولید شده است که در مجموع به یک میلیون نهال می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به انواع نهال‌های جنگلی و بیابانی اظهار کرد: نهال‌های جنگلی شامل بادام کوهی، سنجد، بادام، ارغوان، زیتون تلخ و زبان گنجشک است.

او عنوان کرد: نهال‌های بیابانی نیز شامل تاغ، قیچ، آتریپلکس، اسکنبیل، دیودال و قره داغ است که مقاومت خوبی به خشکسالی و کم آبی دارند.

نصرآبادی بیان کرد: کاشت نهال باعث جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش آلودگی هوا می‌شود همچنین فواید درخت به عنوان توسعه فضای سبز بر کسی پوشیده نیست از این رو باید سنت حسنه درختکاری و فرهنگ کاشت درخت در جامعه گسترش یابد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور