#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

نوشته  ✏️سید ابوالفضل موسوی نژاد
استان خراسان جنوبی با رشد ۱۰۰ درصدی آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان جنوبی در کشور  جز استان هایی بوده است که بیشترین رشد تعداد مبتلایان طی روز جاری را داشته است
بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان مبتلایان به کرونا در استان خراسان جنوبی از ۱۸ نفر در روز ۱۷ اسفندماه به ۳۵ نفر در روز جاری رسید .
بر اساس اطلاعات طی این دور روز استان خراسان جنوبی جز استان هایی بوده است که بیشترین رشد تعداد مبتلایان به کرونا را در کشور داشته است بعد از  استان همدان با ۱۷۶ درصد ،کهکیلویه و بویر احمد با ۱۵۰ درصد و کردستان با ۱۴۳ درصد رشد در رده های  بعدی قراز می گیرد.
اما چه دلایلی باعث این رشد در استان خراسان جنوبی بوده است؟
در ۲۲ استان همچون خراسان رضوی، گیلان، مازنداران و … از ورود مسافران خودداری می کنندآیا استان خراسان جنوبی چرا این کار را انجام نمی دهند؟
کمبود ماسک،دستکش و مواد ضد عفونی کننده در بسیاری از داروخانه های استان خراسان جنوبی وجود دارد این کمبود حتی در بسیاری از بیمارستان ها ، خانه های بهداشت و مراکز بهداشت نیز وجود دارد.
استان خراسان جنوبی با توجه به اینکه بیشتر جمعیت یعنی حدود ۵۰ درصد در مناطق روستایی ساکن هستند و با توجه به اینکه در بسیاری از روستاها امکانات بیمارستانی و مراکز بهداشتی وجود ندارد که در صورت افزایش شیوع این ویروس اتفاقات ناگواری در استان رخ خواهد داد.
از طرفی نیز آمار مبتلایان نسبت به جمعیت استان خراسان جنوبی با ۵.۷۲ نفر به یکصد هزار نفر که از این حیث در کشور در رده سیزدهم قرار داریم.
اما رشد تعداد مبتلایان در استان خراسان جنوبی زنگ خطر رشد بیماری کرونا در استان ما به صدا درآمده است.
از همه مردم درخواست میشود ضمن رعایت موارد بهداشتی و حضور کمتر در مکان های عمومی جلوی گسترش هر چه بیشتر این ویروس گرفته شود.