مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از حذف مدارس گلی و خشتی از اول مهر در خراسان جنوبی خبر داد.

محمدرضا بیکی گفت: در استان دو مدرسه خشت و گلی داشتیم، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا اوایل مهر مدارس پیش ساخته به بهره‌برداری رسیده و جایگزین این دو مدرسه خواهند شد.

وی افزود: مدرسه یک کلاسه در یکی از روستاهای نهبندان با پیشرفت ۴۰ درصدی و مدرسه یک کلاسه علی‌آباد تغاب با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد تا اوایل مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهارکرد: در حال حاضر ۵۰ کانکس با بیش از ۱۰ دانش‌آموز و ۵۹ کانکس با جمعیت زیر ۱۰ دانش‌آموز فعال در استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۸ پروژه در دست احداث داریم، ادامه داد: امسال ۲۲ کلاس پیش‌ساخته جایگزین کانکس‌ها می‌شود.

بیکی ادامه داد: تا اوایل مهر کانکس‌های بالای ۱۰ دانش‌آموز با همکاری استانداری و ابلاغ اعتبارات جمع‌آوری خواهند شد؛ در مدارس روستایی با زیر ۱۰ دانش‌آموز که روستا در حال پیشرفت باشد در آینده اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: ۱۳ درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی، ۳۹ درصد مدارس مستحکم و ۴۸ درصد نیازمند مقاوم سازی و بهسازی هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: سرانه فضاهای آموزشی در حوزه شهری ۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز و در مناطق روستایی میانگین ۶.۳ مترمربع است.

بیکی با اشاره به اینکه بالغ بر ۷۵ درصد مدارس استان مجهز به سیستم گرمایش حرارت مرکزی هستند، اضافه کرد: برخی از مدارس یک کلاسه، دو کلاسه و کانکسی از بخاری‌های نفتی و کاربراتوری استاندارد و سیستم گرمایشی تابشی استفاده می‌کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله