#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: ۲۳۰ سازه‌ آبخیزداری در صورت تخصیص کامل اعتبارات تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

علیرضا نصرآبادی، به رسانه‌های گروهی گفت: احداث این سازه‌ها با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومان از محل اعتبارت ملی و استانی و اقدام ملی محدودیت زدایی اجرا می‌شود.

، وی با بیان اینکه اعتبارهای بخش آبخیزداری از محل اقدام ملی محرومیت زدایی کشور پایدار شده است گفت: اصلاحیه‌هایی در لایحه بودجه اتفاق افتاد که در ردیف‌ها و بخش‌های مشخص و ثابتی برای سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اعتباراتی تصویب شده است که بر اساس آن اعتبارات خاصی به شکل پایدار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری محقق خواهد شد.

وی گفت: متقاضیان و تولید کنندگان می‌توانند از مسیرهای تخصصی مربوطه نسبت به ارائه‌ی طرح‌های خود اقدام. یا از ظرفیت‌های ویژه‌ی سرمایه گذاری در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در بخش محصولات فرعی مرتعی، ظرفیت‌های گردشگری طبیعی، احاله مدیریت مناطق تحت پوشش اقدام و استفاده کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به رشد بی سابقه اعتبار طرح‌های تملک دارای سرمایه‌ای در سال‌های اخیر بویژه از ردیف‌های ملی در حوزه آبخیزداری و مقابله با بیابانزایی نیاز به تقویت سهم اعتبار هزینه‌ای استانی و ایجاد تناسب منطقی در این بخش را از متولیان حوزه برنامه ریزی و بودجه استان درخواست کرد.