مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: طی یکسال گذشته از دولت سیزدهم ۱۴۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض جهت ساخت ۲۲۴ واحد مسکن معلولین و مددجویان پرداخت شده است

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی به مهمترین فعالیت‌های بهزیستی در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در بهزیستی خراسان‌جنوبی در حوزه اجتماعی اقدامات زیادی از جمله بیمه کارآفرینان فرزندان تحت سرپرستی، پنج کارگاه آموزشی برای فرزندان بالای ۱۵ سال خانه و خانواده، کمک به مراکز غیر دولتی، واگذاری ۲۱۶ پرونده فرزندان تحت مراقبت در خانواده به مراکز مثبت زندگی، ۲۳ فرزند هدایت شده به زندگی مستقل، برگزاری اردوهای کشوری و استانی در زمینه فرهنگی ورزشی برای ۱۲۰ کودک، جشن توانمندسازی برای هفت فرزندان ترخیص شده و اعزام ۱۲ فرزند و دو مربی به عتبات از جمله اقدامات انجام شده است.

واگذاری ۴۸ کودک به خانواده‌های فرزندپذیر

وی افزود: واگذاری ۴۸ کودک به خانواده‌های فرزندپذیر، حمایت از ۱۵ زن و دختر در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی با ۳۹۸ میلیون تومان اعتبار طی ۹ ماه گذشته، ساماندهی کودکان خیابانی به تعداد ۵ نفر به مبلغ ۱۲۴ میلیون تومان طی ۹ ماهه اول امسال و ارائه خدمات تخصصی مددکاری و روان‌شناسی از طریق خط ۱۲۳ به ۶۹۲۰ نفر از دیگر فعالیت‌های انجام شده در حوزه اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: ارائه خدمات تخصصی مددکاری و روانشناسی در محل به ۲۹۴۹ نفر، ارائه خدمات تخصصی مددکاری و روانشناسی در مراکز مداخله در بحران به ۲۷۸۲ نفر، افتتاح ۱۱ پایگاه خدمات اجتماعی و ارائه خدمات تخصصی، توانمندسازی ۲۰ زن سرپرست خانوار در قالب توسعه گروه‌های همیار و توانمندسازی شش زن سرپرست خانوار در قالب اشتغال فردی از دیگر اقدامات است.

خدمات حوزه توانبخشی

شرفی به خدمات حوزه توانبخشی اشاره و عنوان کرد: تقویت و توسعه هنر درمانی در مراکز توانبخشی، اختصاص کمک هزینه حق پرستاری برای افراد ضایعه نخاعی، اختصاص کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت، بازدید از مناسب‌سازی وضعیت دستگاه‌های اجرایی، تزریق واکسن کرونا برای جامعه هدف، مناسب سازی محیط زندگی افراد دارای معلولیت، افتتاح خانه کوچک معلولین ذهنی کوثر درمیان، دریافت مجوز و تاسیس راه‌اندازی مراکز روزانه آموزشی توانبخشی، پرداخت کمک هزینه وسایل بهداشتی و کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی از خدمات انجام شده در دولت سیزدهم است.

اقدمات حوزه مشارکت‌ها

وی به اقدامات انجام شده در حوزه مشارکت‌ها اشاره و اظهار کرد: ۵۴۹ واحد مسکن مددجویان و معلولین در حال ساخت و ۳۴۰ واحد در طرح نهضت ملی مسکن در مرحله تخصیص پروژه است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: طی یکسال گذشته ۱۴۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض جهت ساخت ۲۲۴ واحد مسکن معلولین و مددجویان پرداخت شده است.

شرفی به پرداخت ۱۲ میلیارد ریال هزینه جهت گاز کشی ۲۰۰ واحد مسکن مددجویان در یکسال گذشته خبر داد و افزود: ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن به ۳۵ نفر از مددجویان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در یکسال گذشته ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۶۹۵ طرح اشتغال، ۱۲ میلیارد ریال اعتبار جهت مشاوره‌های بیمه اشتغال معلولین برای ۲۱۴ نفر و پروانه فعالیت ۱۷ مرکز و موسسه موسسه صادر شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی به فعالیت‌های انجام شده در حوزه پشتیبانی اشاره و بیان کرد: انجام مشاوره حقوقی، مشاوره فرزندخواندگی، اعزام تیم ورزشی، جذب و اخذ سهمیه برای مددجویان که متقاضی سهمیه بیمه هستند به تعداد ۴۰۰ نفر انجام شده است.

خدمات حوزه توسعه و پیشگیری

شرفی خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه و پیشگیری اجرای طرح مشارکت اجتماعی، انجام مشاوره ژنتیک برای ۸۴۰ نفر، افتتاح ایستگاه کاهش آسیب در شهرستان‌های درمیان و زیرکوه، اجرای طرح همیار مادر و کودک، طرح آگاه سازی زنان و دختران، آموزش پیش از ازدواج برای ۲۲۹۰ نفر و مشاوره حضوری برای ۱۱ هزار و ۹۵ نفر انجام شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور