رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: روند ساماندهی صنوف آلاینده در بیرجند براساس دستور استاندار خراسان جنوبی تسریع شده است و کارها به خوبی پیش می‌رود.

رضا علیزاده روز دوشنبه در دیدار هیات رییسه اتاق اصناف با استاندار خراسان جنوبی افزود: در زمینه کرونا نیز دستور استاندار خراسان جنوبی جای تشکر دارد که از تعطیلی صنوف شماره ۲ و سه به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری شد.

وی عنوان کرد: با پیگیری استاندار پنج میلیارد تومان تسهیلات به اصناف آسیب‌دیده از کرونا اختصاص یافت اگرچه همه مشکل اصناف حل نشده اما باعث شد که مشکلات آنان کمتر شود.

رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۱۵ هزار واحد صنفی در خراسان جنوبی، هفت هزار واحد از کرونا آسیب دیدند که براساس اولویت‌بندی  این تسهیلات بین اصناف توزیع شد.

علیزاده افزود: از مجموع  پنج میلیارد تومان تسهیلات، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به واحدهای صنفی مرکز استان اختصاص یافته و مابقی بین شهرستان‌های استان توزیع شد و به صورت میانگین به هر واحد صنفی آسیب دیده سه تا چهار میلیون تومان تسهیلات تعلق گرفت.

وی اظهار داشت: به دلیل اصناف خیلی از کرونا آسیب دیدند، درخواست ما این است که اگر امکان دارد مبلغ دیگری از تسهیلات برای اصناف آسیب دیده از کرونا توسط شخص استاندار پیگیری شود.

علیزاده بیان کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار واحد صنفی زیر نظر ۸۰ اتحادیه در استان خراسان جنوبی فعال هستند که در شهر بیرجند ۱۴ هزار واحد صنفی فعالیت دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: اصناف خراسان جنوبی در زمینه مدیریت بیماری کرونا و در اعمال محدودیت‌ها همراهی خوبی داشتند.

مشیرالحق عابدی افزود: اصناف خراسان جنوبی در تمام موضوعات و مراسمات مرتبط با استان همکاری و همراهی داشتند و امروز در این بحران کرونا نیازمند حمایت هستند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از استان‌ها به دلیل عدم همراهی اصناف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصمیمات دیگری گرفته شده اما در خراسان جنوبی به دلیل همراهی استمرار فعالیت اصناف را داریم.

عابدی عنوان کرد: پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا تسهیلات ارزان قیمت برای حل برخی مشکلات به اتاق اصناف خراسان جنوبی اختصاص یابد.