#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در صدور مجوز به شرکت‌های دانش‌بنیان انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشند تا بتوانیم از این ظرفیت‌های علمی بهره کافی را ببریم.

 جواد قناعت  در نشست قرارگاه حمایت و تسهیل‌گری از تولید دانش‌بنیان و اشتغال کارآفرین خراسان جنوبی افزود: باید نگاه ویژه و تخصصی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم تا فرصت‌های مختلف توسعه و پیشرفت استان را از دست ندهیم.

وی بر الزام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برای توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان در صدور مجوزها و دریافت تسهیلات تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم افراد کارآفرین و نخبه دلسرد شوند چرا که این افراد از ظرفیت‌های علمی و اقتصادی استان هستند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام ویژه‌ای درخصوص اجرایی شدن قانون جهش تولید داشته باشند و در این راستا با نگاه مثبت و رو به جلو و با بحث‌های تخصصی و فنی مسائل و مشکلات را  پیگیری کنیم.

وی اظهار داشت: حل مشکلات افراد کارآفرین و نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان از وظایف مسئولان دستگاه‌های اجرایی بوده و نیاز است با نگاه مساعد و مثبت موضوعات دنبال شود.

قناعت گفت: نگاه مثبت درخصوص توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان توسط مدیران به کارشناسان زیرمجموعه نیز منتقل شود.

وی با بیان اینکه باید خانه‌های خلاقیت و نوآوری در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شود گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید سعه‌ صدر خود را درخصوص پیگیری مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش دهند.

استاندار خراسان جنوبی بر پرهیز از موازی‌کاری در تاسیس خانه‌های خلاقیت و نوآوری برای جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها تاکید کرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید اقدامات مختلف خود را ذیل قرارگاه حمایت و تسهیل‌گری از تولید دانش‌بنیان و اشتغال کارآفرین به صورت متمرکز انجام دهند.

وی گفت: همچنین هر دستگاه اجرایی باید یک کارشناس یا یک واحد را به عنوان متولی امور شرکت‌های دانش‌بنیان و افراد کارآفرین تعیین کند تا این افراد در پیگیری مسائل خود دچار مشکل نشوند.

قناعت افزود: احداث سوله رشد دانشگاه بیرجند برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان از محل یک درصد اعتبارات تملک دارایی استان با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تامین اعتبار خواهد شد.

در این نشست هفت نفر از متولیان شرکت‌های دانش‌بنیان مسائل و مشکلات مختلف خود را مطرح کردند که با دستور استاندار خراسان جنوبی مقرر شد مسائل این شرکت‌ها به صورت جداگانه با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی و با حضور دستگاه‌های متولی در جلسه تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای لازم ارائه شود.