معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۲ هزار و ۱۴۵ حلقه چاه برقی در استان تاکنون یکهزار و ۷۱۴ حلقه چاه معادل ۸۵ تا ۹۰ درصد مجهز به کنتور هوشمند شد.

سید سعید پورجعفر افزود: اکثر شهرستان ها به جز شهرستان طبس از این مهم برخوردار است.

وی بیان کرد: همچنین قرارداد هوشمندسازی کنتور ۳۰۱ چاه باقیمانده نیز منعقد شده و تا سال آینده انجام به اتمام خواهد رسید که عمده آن در شهرستان طبس است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اظهار داشت: با نصب کنتورهای هوشمند ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی استان صرفه جویی شده است.

وی یادآور شد: طرح هوشمندسازی چاه های کشاورزی از سال ۹۱ و با هدف مدیریت مصرف در بخش کشاورزی در استان آغاز شده است.

پورجعفر به وجود ۱۱ هزار و ۸۰۰ منبع آبی در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۲۵۲ رشته قنات، ۲ هزار و ۱۸۹ چشمه و سه هزار و ۴۱۰ حلقه چاه هستند.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های اصلی این شرکت اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب است که در این زمینه برنامه های مختلفی برای اطلاع رسانی در مناطق روستایی و شهری اجرا شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی نصب کنتورهای هوشمند برای چاه های کشاورزی را یکی از برنامه های این طرح ذکر کرد و افزود: مشارکت مردم و کشاورزان نخستین و مهمترین عامل موثر در مدیریت آب است.

وی در ارتباط با مسدود کردن چاه های غیر مجاز کشاورزی هم گفت: از سال ۹۵ تاکنون ۱۵۰ حلقه چاه با حجم هشت دهم میلیون متر مکعب آب، پر شده است.

پورجعفر ادامه داد: همچنین حدود ۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز دیگر در حال تعیین تکلیف است که بعد از اعلام نتیجه نسبت به مسدود کردن آن اقدام خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله