🔹معاون عمرانی آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : سازمان برنامه و بودجه به طرح های دانشگاهی استان های مرزی، نگاه ویژه دارد.
حسین شفیعی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، خاطر نشان کرد: در حوزه عمرانی تلاش ما بر این است که ضرایب اعتباری را به گونه‌ای درنظر گیریم که منجر به خدمتگزاری بهتر در دانشگاه‌های مرزی و محروم‌ شود.
🔹وی تصریح کرد:در راستای پاسخگویی به نیاز دانشجویان متأهل و طرح جوانی جمعیت در بودجه امسال، هفت هزار میلیارد ریال برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی لحاظ شده‌ است.
🔹به گفته وی؛ این حجم از اعتبار معادل ۴۰ درصد کل اعتبارات عمرانی دانشگاه‌ هاست.
🔹معاون عمرانی آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: یکی از رویکردهای وزارت علوم در طرح جوانی جمعیت احداث خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی است.
🔹شفیعی ادامه داد: چنانچه دانشگاهی بتواند نیمی از این هزینه‌ ها را از محل مشارکت خیران و سایر منابع تأمین کند، مابقی هزینه آن را برعهده می‌گیریم.
🔹وی با اشاره به در حال احداث بودن سه خوابگاه دانشجویی متأهلین در دانشگاه بیرجند از محل کمک‌های خیرین گفت: با توجه به مشارکت خیرین، در تکمیل این پروژه‌ها مساعدت لازم را خواهیم داشت.
🔹معاون عمرانی آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در دانشگاه بیرجند ۳۷ پروژه در دستورکار است که از این تعداد پنج پروژه عمرانی می باشد، خاطرنشان کرد: نگاه ما به دانشگاه‌های نقاط مرزی به دلیل تثبیت جمعیت و اثر گذاری که در حل مشکلات جامعه دارند، ویژه است.
🔹شفیعی با تأکید بر اینکه در زمینه مدیریت فضای سبز دانشگاه بیرجند و تکمیل تصفیه خانه هم به دلیل اهمیت موضوع کمک‌ های لازم را خواهیم داشت، تصریح کرد: با اجرای این طرح روزانه هزار و ۲۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز امکان بازیابی آب وجود دارد.
🔹به گفته وی؛ تلاش ما بر این است که با حمایت مالی به گونه‌ای کمک کنیم که پروژه های دانشگاه بیرجند با شتاب بیشتر به شرایط استانداردتر و در شأن شهر بیرجند برسد.
ر🔹وی با ذکر این نکته که از محل صندوق توسعه ملی رقم قابل توجهی به تجهیز دانشگاه‌های کشور تزریق شده‌، بیان کرد: اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان‌ها به صورت صددر درصد و کامل محقق می‌شود اما سیکل اداری دارد که باید طی شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور