دکتر شیرمردی معاون رئیس سازمان انرژی اتمی کشور برای مکان‌یابی سامانه پرتودهی محصولات مزیت‌دار استان به خراسان جنوبی سفر و از چندین مکان بازدید کرد.
چهار مجموعه از زیرساخت‌های مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، گزینه‌های ایجاد سامانه پرتودهی محصولات مزیت‌دار مورد بازدید قرار گرفت.
بازدید از مرکز ترویج و توسعه فناوری زرشک و عناب قاینات، ایستگاه تحقیقات گیاهان دارویی و مرتعی مرک و ۴ سایت از مجموعه ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی محمدیه و همچنین یک سایت در دانشگاه بیرجند از مکان‌های مورد بازدید دکتر شیرمردی بود.
گفتنی است در این بازدیدها دکتر جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گزارش عملکردی را از فعالیت‌های انجام شده در این راستا بیان کرد.
همچنین مقری رئیس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و نیز ضیاییان احمدی مدیر حفظ نباتات سازمان در خصوص فعالیت‌های مرکز تحقیقات و همچنین آفات موجود مواردی را بیان کردند.
دکتر شیرمردی معاون رئیس سازمان انرژی اتمی کشور از پیگیری‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  و دیگر مسئولین حوزه کشاورزی تقدیر و زیرساخت‌های معرفی شده را بسیار مناسب خواند و گفت: شیوه‌نامه احداث سامانه‌ها برای تکمیل ارسال خواهد شد و پس از بررسی یکی از مجموعه‌های معرفی شده بعنوان پایگاه سامانه پرتودهی محصولات مزیت‌دار انتخاب خواهد شد.

نوشته و خبر نگار :حامد عارفی نیا و ا.حسن پور