دکتر مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی که ظهر امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود:برای حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان لازم است تا نمایی روشن از وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی داشته باشیم.
ب استاندار خراسان جنوبی، به نامطلوب بودن میزان پیگیری در دستگاه های اجرایی از سوی مدیران اشاره کرد و گفت: نباید تمامی مسائل را مقام عالی دولت در استان به عنوان استاندار مورد پیگیری قرار دهد.
دکتر مروج الشریعه، ادامه داد: اتاق بازرگانی با رویه‌ای که در تحقیقات از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی انجام داده، همان تحقیقات را برای بخش معدن نیز به انجام رسانده و بعد در مسائل کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی نیز همان رویه را مورد استفاده قرار دهد.
مقام عالی دولت در استان،اظهار داشت: فلسفه‌ی وجودی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این است که آندسته از کارآفرینانی که بعد از مراجعه به ادارات و مراجع مختلف و عدم دریافت پاسخ مناسب ، به این شورا مراجعه کنند که تنها مأمن آن‌ها نیز اتاق بازرگانی است.
مروج‌الشریعه، با اشاره به اینکه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، پارلمان بخش خصوصی هر منطقه است که فعالان اقتصادی در آن صاحب نقش اساسی واصلی هستند، تصریح کرد: این شورا فرصتی است برای فعالان بخش خصوصی که باید بیش از پیش تقویت شود چرا که منافع آن نصیب کارآفرینان خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی، به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت از واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این مصوبه با ارزش ، چنانچه واحد تولیدی دچار مشکل مالی شده و بانک عامل در استان پرداخت تسهیلات را انجام ندهد و در صورتیکه مستندات و توجیهات بانک از سوی استاندار پذیرفته نشود با تشخیص استاندار بانک مرکزی راساً تسهیلات مورد نیاز را پرداخت خواهد کرد.
مروج‌الشریعه با بیان اینکه این قانون، از مترقی‌ترین قوانینی است که تاکنون وجود داشته ‌است، افزود: کمیسیونی مسلط، سالم و بی‌طرف با محوریت بخش خصوصی تشکیل خواهد شد و مشکلات واحدهای تولیدی در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته و احکام مورد نیاز نیز صادر خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی، گفت: همه‌ی اجزای سه قوه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی حضور دارند تا مشکلات بخش خصوصی رفع شود و همه، ملزم به شرکت در این شورا هستند.
وی با تأکید براین‌که باید تکلیف واحدهای تعطیل مشخص شود اظهار کرد: برخی واحدهای تولیدی به دلیل تغییر تکنولوژی، منسوخ شده اند که نباید این واحدها را به عنوان واحد تعطیل بیان کرده و در آمار و اطلاعات لحاظ نمود.
استاندار خراسان جنوبی، ضمن انتقاد از برگزاری صوری جلسات گفت: اگر قرار باشد جلسات به تصمیمات درست و کاربردی منجر نشود قطعاً همه زیان کرده و در این زمینه مسئول خواهیم بود.
مروج‌الشریعه، با بیان اینکه تامین منابع مالی مورد نیاز از جمله مشکلات برخی واحدهای تولیدی است افزود: برخی واحدهای تولیدی نیز دارای مشکل مدیریتی هستند که قطعاً سوء مدیریت در این واحدها باید مورد توجه قرار گیرد.
مقام عالی دولت در استان، تصریح کرد: پیگیری‌ها در استان ضعیف است و پیگیری مسائل از سوی استاندار نشان می‌دهد مدیران نتوانسته اند آنگونه که شایسته است مسائل و موضوعات را مورد پیگیری قرار دهند.
وی استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری در استان را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: به عنوان نمونه در خوسف ظرفیت تولید گل نرگس قابل توسعه است که در این خصوص با سفیر ایران در فرانسه مکاتبه ای داشتم تا برندهای تولید عطر و ادکلن را معرفی کرده و با سفر به خراسان جنوبی در این امر مشارکت کنند.
استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه علاوه بر مدیران ، فعالین اقتصادی نیز باید به قوانین و مقررات احاطه داشته باشند ، افزود: لازم است مسئله معافیت مالیاتی به صورت شفاف و روشن برای همه بیان شود تا بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله