#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با تامین برخی زیرساخت‌های بیمارستان جدید شهرستان بشرویه از جمله راه دسترسی، نیروی انسانی و فیبرنوری، این پروژه دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری است.

ب علیرضا عباس‌زاده روز شنبه در نشست بررسی راهکارهای تامین زیرساخت‌های بیمارستان بشرویه، افزود: عملیات اجرایی بیمارستان ۳۲ تختخوابی بشرویه سال ۹۰ آغاز شده و ساختمان اصلی آن آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مبنی بر توسعه این طرح از چهار به ۱۰ هکتار، بررسی‌های لازم انجام می‌شود و زمین مورد نیاز اختصاص می‌یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مشکلات بیمارستان جدید بشرویه تامین نیروی انسانی است که در این خصوص نیز بنا بر اعلام دانشگاه، بخش زیادی از کمبود نیرو از بیمارستان قدیم تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از بیمارستان جدید بشرویه که جزو مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان است، بیمارستان قدیم این شهرستان در قالب کلینیک یا سایر فعالیت‌های بهداشت و درمان فعالیت خواهد داشت.

عباس‌زاده عنوان کرد: همچنین با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد تخت‌های این بیمارستان در سال‌های نخست با توجه به بُعد جمعیت ۳۲ تخت در نظر گرفته شده که به بیش از ۷۰ تخت خواهد رسید.

وی یادآور شد: مهمترین اقدام قبل از بهره‌برداری از بیمارستان جدید بشرویه تامین نیروی انسانی آن است که باید دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص رایزنی‌های لازم را انجام و نتیجه را اعلام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در خصوص تامین راه دسترسی این بیمارستان باید راه و شهرسازی و راهداری طرح ویژه داشته باشند.

وی افزود: برای افزایش فضای مورد نیاز بیمارستان از چهار هکتار به ۱۰ هکتار نیز راه و شهرسازی اقدام خواهد کرد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

عباس‌زاده بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات این بیمارستان نیز تامین فیبرنوری آن است که هنوز اقدامی صورت نگرفته و باید موضوع در اولویت قرار گیرد.

وی اظهار داشت: امکانات و تجهیزات بیمارستانی خراسان جنوبی به خصوص برخی بیمارستان‌ها مانند میلاد بیرجند شاید در مرکز هم وجود نداشته باشد اما با کمبود نیرو و پزشک متخصص مواجه هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: باید به میزان نیاز در استان بیمارستان احداث شود و متناسب با آن تامین نیروی انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: بیمارستان جدید ۳۲ تختخوابی بشرویه در چندین مرحله احداث شده و محوطه‌سازی و حصارکشی آن نیز اکنون در حال انجام است.

حسین دهقانی افزود: چون بیمارستان به صورت تیپ (بر اساس نقشه‌های یکسان و واحد) احداث شده است، اکنون خواستار افزایش فضا از چهار هکتار به ۱۰ هکتار هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط شهرستان و اینکه در مسیر جاده فردوس – طبس قرار دارد توسعه فضا از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم گفت: چون این پروژه در مسیر فردوس – طبس به عنوان محور ترافیکی قرار دارد باید طرح ویژه حتی پدافندی برای آن تعریف شود.

اسدالله جلال‌زاده افزود: برای این پروژه اجرای برنامه بلندمدت لازم است بنابراین به صورت موقت تا زمان بهره‌برداری پروژه تا دهه فجر، به صورت غیررسمی راه دسترسی تامین خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و دبیر بخش بهداشت