محمد عرب رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: امروزه با توجه به ظهور فناوری های دیجیتال ، بسیاری از کسب وکارهای کوچک و متوسط و کسب و کارهای دانش بنیان به ضرورت دیجیتالی سازی کسب و کارشان پی برده اند و در همین راستا برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ از برنامه ها و اولیت های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک بوده است.
عرب افزود: برگزاری دوره های دیجیتال مارکتینگ در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقمندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی با برند واچی https://vachi.ir/ نمایند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.
عرب گفت: فعالیت های صورت گرفته در زمینه گردشگری در روستای اصفهک سازگاری کامل با اهداف و برنامه های زیست محیطی دارد و فعالین گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تاکید دارند و اقامتگاههای بوم گردی کاملا در این مسیر قدم بر می دارند و تولید زباله کم ، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می زنند از اولویت ها و برنامه بوم گردی ها در اصفهک می باشد. برند واچی نیز محصولاتش را بصورت کاملا سازگار با محیط زیس و با بهره گیری از سنت های قدیمی بسته بندی می نماید.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور