#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از آغاز طرح نهضت ملی مسکن تاکنون سه هزار و ۶۶۴ واحد مسکونی در این استان وارد مرحله اجرا شده و ۲ هزار و ۲۷۵ واحد در مرحله اتمام فونداسیون است.

وحید داعی افزود: هزار و ۳۸۵ واحد در مرحله اتمام اسکلت و سقف، ۱۵۶ واحد در مرحله اتمام سفت‌کاری، ۳۸ واحد اتمام نازک‌کاری و ۲ هزار و ۱۴۰ واحد مستقر در سایت۲۷ هکتاری شهر بیرجند نیز در مرحله عملیات اجرایی است.

وی بیان کرد: ۱۵ هزار و ۸۹ نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن از خراسان جنوبی ثبت‌نام کردند که پنج هزار و ۹۷۰ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند، پنج هزار و ۹۷۰ نفر تاکنون افتتاح حساب و پنج هزار و ۱۴۰ نفر نیز اقدام به واریز وجه کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان اراضی برای بهره‌مندی سه هزار و ۷۲۷ واحد به مساحت ۳۶ هکتار و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اراضی به مساحت ۵۰.۵ هکتار برای ساخت سه هزار و ۴۱۶ واحد تامین شده است.

وی افزود: علاوه بر این، اراضی مورد نیاز برای ۲۸۲ واحد به منطور بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد به‌صورت رایگان واگذار شده که حدود ۳.۷ هکتار در سطح استان است.

داعی گفت: همچنین ۵۴ هزار و ۳۲۴ نفر در ۳۱ شهر استان در مرحله جدید برای برخورداری از تسهیلات مسکن در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که در حال پالایش و بررسی واجد شرایط بودن هستند.