سجاد رضایی مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار و صبحانه کاری با بانوان خبرنگار استان، اظهار کرد: یکی از برنامه های بسیج رسانه خراسان جنوبی برگزاری دورهمی ها با اصحاب رسانه به ویژه بانوان با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد خبرنگاران استان بانوان هستند، است.

وی به تشکیل کانون ویژه ای برای بانوان خبرنگار استان جهت انجام کارها اشاره کرد و افزود: سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان خراسان جنوبی نگاه ویژه ای به رسانه و فضای مجازی دارند.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج رسانه با تمام وجود در خدمت خبرنگاران است، بیان کرد: بسیج رسانه در زمینه برگزاری دوره های آموزشی، دوره های تخصصی سواد رسانه و تفریحات برای اصحاب رسانه برنامه ریزی کرده است.

رضایی به جنگ تمام عیار رسانه که برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر شاهد جنگ ترکیبی بین گروه ها، اقوام، مذاهب و … هستیم.

وی بیان کرد: در بحث جنگ سایبری دشمن در عرصه رسانه و فضای مجازی و در تمامی فعالیت ها هر جا دسترسی داشته باشد برای توقف قطار جمهوری اسلامی مانع ایجاد میکند.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: دشمن در بستر فضای مجازی و توئیتر بیش از ۱۰ سال میشود کار میکند و برنامه ریزی آنها روی نسل زِد Z است( نسل زد (و) یا نسل نت به افرادی تلقی می‌شود که تقریباً بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ متولد شده‌اند. این نسل از همان ابتدای کودکی وقتی چشمان خود را به روی دنیا گشودند، توانستند پیشرفت اینترنت و سایر ابزارهای هوشمند دنیا را ببینند و اصلاً به همین خاطر به آن‌ها نسل نت (اینترنت) یا بومی‌های دیجیتال گفته می‌شود.)

وی ادامه داد: نسلی که باید از بستر رسانه های داخلی آموزش و بهره بگیرد در بستر فضای مجازی و رسانه های خارجی پرورش پیدا کرده است.

رضایی بیان کرد: در این جنگ رسانه ای و بستر فضای مجازی دشمن نسبت به حجاب بانوان برنامه داشت؛ مصی علینژاد از همان سالهای اول در این بستر برای حجاب بانوان به عناوین مختلف برنامه هایی داشت از جمله آزادی های یواشکی، چهارشنبه های سفید، چهارشنبه های بدون روسری و … و در مقابل این برنامه ها هر ساله در مقاطع و بهانه های مختلف مسائلی را برای گشت ارشاد ایجاد کرده و توجهات را با نگاه و اذهان سوء و منفی نسبت به گشت ارشاد ایجاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل فعالیت های گشت ارشاد کمپین” حجاب اجباری و حجاب اختیاری” را راه اندازی کردند همه اینها پازلهایی بود که کنار هم چیده شد تا به اهداف خود برسند و اخیرا هم از فوت مهسا امینی سوء استفاده کرده و برنامه های خود را در داخل کشور اجرایی کردند‌.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه رسانه و فضای مجازی درگیر جنگ تمام عیار رسانه ای هستیم، گفت: علی رغم اینکه شاهد جنگ جدی در فضای مجازی شاهد هستیم اما پشتیبانی از رسانه های داخلی را شاهد نیستیم.

رضایی تاکید کرد: در فضای رسانه ای و افکار عمومی نیازمند کنترل جنگ روانی هستیم چراکه در جنگ تمام عیار رسانه ای مشکل جدی داریم.

وی افزود: علی رغم هشدارهای مقام معظم رهبری در زمینه فضای مجازی و جنگ رسانه ای اما کمتر به آن توجه شده است.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: در حوزه رسانه در مناسبت های مختلف باید با همکاری و تعامل برای مقابله جنگ و امپراطوری رسانه ای برنامه داشته باشیم.

رضایی تصریح کرد: آنچه رسانه ها را درگیر کرده پوشش جلسات برخی نهادها با لگوهای خاص است در حالی که در رسانه و فضای مجازی در فضای مردمی کمتر کار شده است.

وی افزود: اگر به جنس کارهای مردمی و علاقه ای که به شهدا و نظام وجود دارد پرداخته شود بسیار خوب است در حالی که به آن کمتر توجه شده و این آسیب است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور