تفاهم‌نامه کمک به تقویت توان خدماتی و عمرانی شهرداری‌های خراسان جنوبی روز چهارشنبه بین استانداری خراسان جنوبی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور امضا شد.

این تفاهم نامه را «مهدی جمالی نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و «محمدصادق معتمدیان» استاندار خراسان جنوبی در حاشیه گردهمایی شهرداران، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی در شهرستان فردوس امضا کردند.

معاون وزیر کشور در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: خودکفایی شهرداری‌ها به عنوان یکی از نهادهای مستقل و غیردولتی جزو اولویت‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

جمالی نژاد افزود: مهمترین راهکار خودکفایی شهرداری‌ها جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه شهری است.

وی بیان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه که امروز با استاندار خراسان جنوبی امضا شد، ضرورت‌های اولیه به منظور جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای شهرداری‌های خراسان جنوبی انجام خواهد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور امروز (چهارشنبه) برای شرکت در نشست کاری شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرها و شهرستان‌ها به میزبانی شهرستان فردوس و همچنین بازدید و افتتاح چند طرح به خراسان جنوبی سفر کرد.

استان مرزی خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان، سومین استان از نظر وسعت و بیست و هشتمین استان ایران به لحاظ جمعیت محسوب می‌شود.

اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از سال ۹۷ تاکنون از ۲۶۴ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده و رشد ۶۳ درصدی داشته است. با این وجود هنوز شهرداری‌های استان با کمبود منابع مالی مواجه و نیازمند تقویت هستند.

خراسان جنوبی با جمعیت کمتر از ۸۰۰ هزار نفر، ۳۰ شهر و هزار و ۷۵۰ روستا دارد.