#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: به منظور هوشمندسازی یارانه نان، نصب دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های استان از امروز در دستور کار قرار گرفت.

الیاس جویبان  در جمع خبرنگاران افزود: از امروز در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و با هدف شفاف‌سازی خرید نان از منظر نوع آرد، میزان مصرف و کنترل قیمت، دستگاه کارتخوان هوشمند و مشترک به‌صورت هماهنگ توسط بانک سپه که سامانه فروش آرد را در اختیار دارد در نانوایی‌های استان نصب می‌شود.

وی تعداد نانوایی‌های فعال در استان خراسان جنوبی را ۷۶۵ واحد اعلام کرد و گفت: در این طرح نوع نان توسط مشتری به میزان دلخواه انتخاب و محاسبه قیمت از طریق دستگاه تعیین می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: قیمت نان بدون تغییر و افزایش خواهد بود و میزان آرد اختصاصی به نانوایی نیز به میزان فروش نان بستگی دارد.

وی افزود: بخشی از یارانه ناشی از صرفه‌جویی در مصرف آراد در این مرحله به منظور جبران بخشی از هزینه‌های نانوایان، به حساب آنها واریز خواهد شد.

جویبان بیان کرد: با توجه به مختار بودن مشتری در انتخاب نوع نان و نانوایی، تحویل و توزیع آرد به نانوایی‌ها براساس میزان پخت هر نانوایی در ماه قبل تعیین می‌شود و با اجرای این طرح نانوایی‌ها سهمیه‌های متفاوتی از آرد را در ماه‌های مختلف و با توجه به میزان فروش نان با کیفیت دریافت خواهند کرد.

وی گفت: اجرای این طرح سبب می‌شود نانوایی‌ها کیفیت نان خود را افزایش دهند زیرا همه باید از یک رویه مشخص پیروی کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: با نصب دستگاه کارتخوان، تمامی نانوایی‌ها به‌صورت منظم رصد می‌شوند و در مرحله بعد هر نانوا براساس پخت نان یارانه دریافت می‌کند.

وی گفت: با اجرای این طرح، ساماندهی بیشتری بر نحوه پخت و توزیع نان انجام خواهد شد همچنین جلوگیری از قاچاق آرد و توزیع خارج از شبکه آرد از اهداف نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی‌ها است.

جویبان ادامه داد: تمامی واحدهای تولیدی، واحدهای پخش عمده و خرده‌فروشی ملزم هستند تا در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کرده و اطلاعات مربوط به خرید یا فروش را ثبت کنند همچنین واحدهای قبلی و جدید باید کد پستی خود را در این سامانه ثبت کنند و در این مرحله مجوز فعالیت بارگذاری شود.

وی اظهار داشت: در سامانه جامع تجارت هیچ شخص حقیقی فاقد پروانه که بتواند خرید و فروش داشته باشد را نخواهیم داشت و هرگونه خرید و فروش خارج از سامانه هم به عنوان عرضه خارج از شبکه محسوب و هرگونه نگهداری کالا در انبار بدون اینکه اطلاعات آن در سامانه ثبت باشد، قاچاق کالا محسوب می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به آمار صادرات و واردات استان در سال جاری گفت: از ابتدای امسال ۵۳ میلیون دلار کالا به میزان ۱۸۰ هزار تُن از استان خارج و به کشورهای همسایه صادر شده است.

وی افزود: همچنین یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار کالا با وزن هزار و ۸۸۳ تن نیز وارد استان شده است.

جویبان گفت: در این مدت سه هزار و ۵۲۵ مسافر از طریق گمرکات استان وارد و هزار و ۱۸۸ مسافر خارج شدند.