۳۰ کیلومتری شهر‌های استان، قربانگاه ۵۹ درصد متوفیان حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی بود.

 جانشین رئیس پلیس راه استان در سومین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل ۵۹ درصد متوفیان حوادث جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهر‌هاونقل و سوانح رانندگی استان گفت: ۵۹ درصد متوفیان در حوادث جاده‌ای امسال مربوط به ۳۰ کیلومتری شهر‌ها بوده که در ۲۷ فقره تصادف ۳۰ نفر فوت و ۳۹۲ نفر مصدوم شدند.

توفیقی نیا با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات فوتی در راه‌های اصلی و ۴۰ درصد آن در راه‌های فرعی و روستایی در استان اتفاق افتاده است افزود: ۴۶ درصد تصادفات که منجر به فوت شده از نوع واژگونی بوده است.
وی با اشاره به آمار بالای تصادفات در روز‌های جمعه گفت: ۳۲ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو، ۲۵ درصد تصادفات به علت سرعت غیر مجاز و ۲۱ درصد به دلیل انحراف به چپ رخ داده است.
فرهادی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه با اشاره به افزایش تصادفات در روز‌های گذشته در سطح استان گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز باید در اولویت قرار بگیرد و در سطح جاده‌ها در این نقاط تابلو‌های مخصوص نصب و نقاطی در اطراف جاده‌ها برای شیب راه‌های فرار آشکارسازی شود.
وی تاکید کرد تا ده روز آینده در سطح جاده‌های استان، مکان یابی لازم برای ایجاد مجموعه تجمیعی یگان‌های امدادی (برای استقرار نیرو‌های اورژانس، پلیس راه، هلال احمر و ایجاد نماز خانه و مراکز رفاهی) انجام و عملیات اجرایی آن هرچه سریعتر شروع شود