#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر آب مورد نیاز ۳۲۰ روستای استان با تانکر تامین و پیش‌بینی می‌شود در اوج مصرف تابستان به دلیل گرمی هوا و کمبود آب به ۳۵۰ روستا افزایش یابد.

حسین امامی روز پنجشنبه  افزود: از این تعداد بیش از ۳۰ روستا شبکه آب پایدار دارند اما به دلیل اینکه کیفیت آب این روستاها برای شرب نامطلوب است، آب را با تانکر تامین می‌کنیم.

وی گفت: برخی روستاهای کم‌جمعیت در حال حاضر در برنامه آبرسانی پایدار شرکت آب و فاضلاب قرار ندارد و آب این روستاها را با تانکر حمل می‌کنیم همچنین به دلیل افت چاه‌ها مجبوریم در فصل تابستان آب روستاهای انتهای شبکه را با تانکر حمل کنیم که مردم قطعی آب نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر به‌طور میانگین بیش از ۱۰۰ لیتر آب روزانه برای هر خانوار روستایی استان حمل می‌کنیم که این حجم ۲ برابر متوسط کشوری است، البته حجم آبرسانی سیار در پیک تابستان به دلیل گرمی هوا به‌صورت میانگین بیش از ۱۲۰ لیتر هم افزایش می‌یابد.

وی گفت: برای تامین آب سیار روستاها محدودیتی نگذاشته‌ایم و در برگزاری مراسم مختلف اعم از عزاداری‌ و شادی‌ براساس تقاضای دهیار روستا نیاز آبی روستاها را تامین می‌کنیم تا دغدغه‌ای نداشته باشند.

امامی اضافه کرد: در زمینه آبرسانی به روستاییان بیش از ۲ میلیارد تومان بدهی داریم که اجازه ندادیم این بدهی برای ما محدودیتی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نمی‌کند.

وی گفت: بیشتر ناوگان آبرسانی که در مدار قرار دارد، تحت مالکیت شرکت آب و فاضلاب است و تعداد ناوگان آبرسانی سیار استان در ۲ سال اخیر به ۲ برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد: تامین اعتبارات آبرسانی سیار بیشتر از محل منابع استانی است و سالیانه برای تامین آب روستاییان استان به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۲۱۰ متر مکعب آب برای روستاییان استان خراسان جنوبی حمل شد و در فصل پاییز و زمستان این حجم کاهش می‌یابد.

امامی گفت: امسال با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تعداد ۴۵ مخزن ذخیره آب خریداری شد که عمده آن به شهرستان‌های طبس و نهبندان اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: همچنین شست و شوی مخزن‌های نگهداری آب در روستاها به‌صورت دوره‌ای صورت می‌گیرد، تمامی تانکرها قبل از فصل گرما گندزدایی می‌شود و آب قابل حمل هم دارای کلر استاندارد است.