#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی از پیگیری ویژه برای تقویت و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ در نهبندان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای استفاده حداکثری از این فرصت‌ها هستیم.

جواد قناعت امروز در جمع نمازگزاران در مصلای شهر نهبندان با بیان اینکه به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، سرمایه‌گذاران رغبتی برای حضور در شهرستان ندارند افزود: با پیگیری‌هایی که در مرکز شده، به دنبال رفع این مشکل و تامین زیرساخت‌ها در راستای جذب سرمایه‌گذار هستیم.

وی گفت: یکی از مهمترین کارهایی که طی این مدت دنبال شده و موافقت حوزه‌های متولی را هم برای اجرای آن جلب کرده‌ایم، ایجاد پست ۴۰۰ کیلو ولت است که علاوه بر تامین برق شهرک صنعتی، نیاز شهرستان نهبندان را هم برطرف خواهد کرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: پست ۱۳۲ کیلو ولت شاهکوه هم طی یکی ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در انتهای خط انتقال گاز کشور قرار گرفته است گفت: این موضوع، احتمال افت فشار و حتی قطعی گاز در شرایط خاص به‌ویژه در زمان برودت هوا را تشدید می‌کرد لذا با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، نظر موافق وزیر نفت جلب شد که خط گاز زابل تا نهبندان ادامه پیدا کند.

قناعت تاکید کرد: با اجرای این ۱۷۱ کیلومتر، خراسان جنوبی و نهبندان از طریق زابل به شبکه گاز کشور متصل می‌شود.

وی با اشاره به نوع سفرهایی که در سطح استان در دستور کار دارد افزود: امروز و در یک سفر موردی به نهبندان آمدیم تا ضمن حضور در نماز جمعه، در مراسم افتتاح ۲ پروژه بخش کشاورزی نیز شرکت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی به همه فعالان این عرصه اظهار داشت: در هفته جهاد کشاورزی، تعداد ۱۰۹ پروژه در سطح استان به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد ۱۱ مورد مربوط به شهرستان نهبندان است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای دولت سیزدهم، کارهای خوبی در استان انجام شده است گفت: خراسان جنوبی، مقصد سومین سفر رییس جمهور بود و ۶ هزار میلیارد تومان مصوبه برای ما به همراه داشت.

قناعت گفت: با پیگیری‌هایی که در مرکز و در سفر معاون اجرایی رییس جمهور به استان صورت گرفت، توانستیم مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به این رقم اولیه اضافه کنیم که قطعا اتفاقات خوبی را برای خراسان جنوبی به همراه خواهد داشت.

وی در بخش ابتدایی صحبت‌هایش از اقتدار ایران اسلامی گفت و با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران به هیچ ابرقدرتی وابسته نیست افزود: ایران، تنها کشور شیعه جهان است که به هیچ جایی وابسته نیست و براساس آموزه‌های دینی و استعدادهای داخلی، کارهای خود را پیش می‌برد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ابرقدرت‌های دنیا که این استقلال، اقتدار و خودکفایی ایران را برنمی‌تابند، علیه نظام دست به توطئه می‌زنند و در این ۴۳ سال از حربه‌های مختلف برای براندازی نظام استفاده کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دشمن که از جنگ علیه ایران ناامید شده و به این نتیجه رسیده که با تهدیدهای نظامی راه به جایی نمی‌برد، لذا بر آن است که جمهوری اسلامی را از داخل و با کمک خواص استحاله شده، براندازد.

قناعت افزود: ایجاد جنگ روانی با شایعه‌هایی از جمله گرانی بنزین ترفندهایی برای ناامید کردن مردم از نظام است که خوشبختانه با درایت ملت ایران، راه به جایی نمی‌برد.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم، از طرح جراحی اقتصادی و توزیع عادلانه یارانه‌ها سخن گفت و اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون، یارانه‌ها به اشکال مختلف پرداخت شده اما یک سوم آن از مسیر اصلی خارج شده است و با اجرای این طرح دولت، در آینده نزدیک شاهد رفع مشکلات اقتصادی کشور خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی در آخرین روز هفته جهاد کشاورزی برای بهره‌برداری از ۲ طرح کشاورزی – تولیدی ‌به نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند سفر کرد و در نماز جمعه نهبندان نیز حضور یافت.

امروز با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی یک واحد تولیدی پرورش مرغ تخمگذار در نهبندان به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت تولید این مرغداری تخمگذار ۴۵۰ تن تخم مرغ در سال است که زمینه اشتغال چهار نفر به‌صورت مستقیم و ۱۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم را فراهم آورده است.

افتتاح این واحد تولیدی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و با حضور امام جمعه و فرماندار نهبندان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی انجام شد.

۲ واحد گلخانه در مجتمع گلخانه‌ای نهبندان هم با مساحت پنج هزار متر مربع و ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ تن با حضور استاندار و جمعی از مسوولان افتتاح شد.