#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز امنیت غذایی با امنیت نظامی برابر می‌کند یا حتی جلوتر است و این موضوع رابطه مستقیم با استقلال و امنیت کشورها دارد.

 ایرنا حجت‌الاسلام محسن مشرفی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج) افزود: استقلال در بخش کشاورزی مهم است زیرا بر اثر ظلم و همجه دشمنان، مردم ما از نظر معیشتی در تنگنا قرار گرفته‌اند و نیاز است دولت به کشاورزان کمک کند تا بخش کشاورزی روی ریل توسعه قرار گیرد.

وی گفت: با مدیریتی که در بخش ارز شکل گرفته باید جریان تولید شدت پیدا کند تا به امید خدا نه تنها خودکفا شویم بلکه دیگران را زیر پوشش تولیدات خودمان قرار دهیم.

خطیب جمعه بیرجند با گرامیداشت ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) و روز جهاد کشاورزی اضافه کرد: این فرمان نشان از نگاه راهبردی امام راحل و اهمیت دادن به استقلال در بخش کشاورزی است که امروز هم باید مورد توجه متولیان باشد.

وی گفت: روایتی از امام علی (ع) داریم که اگر دست نیازی به سوی کسی دراز کنیم، اسیر و گرفتار او خواهیم شد، براساس همین روایت اگر جامعه‌ای برای نان خود وابسته به کشورهای دیگر باشد، استقلال خود را از دست می‌دهد همچنین این موضوع نشان دهنده مثل معروف “نان بده و فرمان بده” است.

حجت‌الاسلام مشرفی به مناسبت‌های پیش رو از جمله سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰ در منطقه دهلاویه اشاره کرد و گفت: متولیان باید شخصیت شهید چمران را برای جوانان ما معرفی کنند چراکه این شخصیت مجاهد و انقلابی در دوران دفاع مقدس، جنگ‌های چریکی و نامنظم را طراحی و دشمن را عصبی کرد.

وی افزود: شهید چمران دکترای فیزیک پلاسما داشت و به گفته امام راحل جنگجویی پرهیزکار و معلمی متعهد بود که می‌تواند الگوی بسیاری از جوانان و نسل امروز باشد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه از ابتدای تیر ماه گفت: در مدیریت جدید قوه قضاییه حضور میدانی و ‌موثر مسوولان این قوه در بین مردم افزایش یافته که مایه امید و دلگرمی است.

وی به سرقت صندوق امانات بانک ملی در تهران هم اشاره کرد و گفت: پس از این سرقت شاهد اقدام سریع، هوشمندانه و مقتدرانه نیروی انتظامی بودیم که جای تقدیر دارد و پشیمان‌کننده برای مجرمان است.

حجت‌الاسلام مشرفی افزود: از مسوولان متولی به‌خصوص دستگاه قضا می‌خواهیم که هزینه جرم و فساد را چنان افزایش دهند تا به فکر کسی فساد، جرم و جنایت، قانون‌گریزی و قانون‌شکنی خطور نکند.

وی با اشاره به اول تیر روز اصناف و اینکه براساس روایات اصناف محبوب خداوند هستند گفت: از اصناف انتظار داریم در این شرایط جامعه با مردم مراعات لازم را داشته و واقعا منصف باشند.

خطیب جمعه بیرجند در بخش دیگر خطبه‌ها به ۲۳ ذی‌القعده روز زیارتی امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: امام رضا اگرچه در زمان خودشان دشمن خبیث و سرسختی مثل مامون داشت که نمی‌توانست حضور امام را تحمل کند و آن حضرت را به شهادت رساند، در طول زمان هم دشمنی‌ها علیه زائران و یاران ایشان ادامه داشته است.

وی گفت: سال ۱۳۷۳ منافقین کوردل با انفجار بمب تعدادی از زائران و دوستداران امام مهربانی‌ها را در حرم مطهر رضوی به شهادت رساندند یا چندی پیش ۲ طلبه در این مکان مقدس به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام مشرفی تولید فیلم “عنکبوت مقدس” را مایه شرمساری و نمک‌نشناسی تولیدکننده آن و نشان‌دهنده اوج ضعف استکبار جهانی دانست و افزود: این کار نشان می‌دهد که باید مسلمانان و شیعیان توجه خود را به این بارگاه مطهر بیشتر کنند.

وی با اشاره به دغدغه‌های خانواده‌ها در زمینه تربیت کودکان و فرزندان گفت: با توجه به توطئه‌های دشمنان و هدف قرار دادن اعتقادات و باورهای دینی نوجوانان و جوانان جامعه، این نگرانی جدی است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: خانواده‌ها تربیت فرزندان خود را با برنامه‌ریزی درست و اصولی به دست افراد آگاه و معتقد به باورهای دینی و عمل‌کننده به راه و منش اهل بیت (ع) بسپارند تا زمینه‌ سعادت دنیا و آخرت آنان فراهم شود.

وی ضمن قدردانی از تولیدکنندگان سرود “سلام فرمانده” افزود: این سرود مرزهای کشور را درنوردیده و صدای آن امروز از کشورهای مختلف و جای جای جهان به گوش می‌رسد لذا با اجرای سرود سلام فرمانده بارقه امید سراسر دنیا را فرا گرفته است.

حجت‌الاسلام مشرفی گفت: کسانی که دغدغه مسائل فرهنگی را دارند، ببینند چگونه می‌شود چنین آثار ارزشمندی را تولید کرد و با چه زبان و ادبیاتی می‌توان امام زمان (عج) را برای فرزندانمان معرفی کنیم.

وی اظهار داشت: هفته آینده سرود سلام فرمانده با حضور متولیان برگزاری این سرود و قشرهای مختلف مردم در ورزشگاه آزادی بیرجند اجرا می‌شود که اقدامات مسوولان متولی این برنامه جای تقدیر و تشکر دارد.