#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: امروز دشمن در تهاجم ترکیبی خود اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند و با بزرگنمایی مسائل و مشکلات کشور و لاینحل جلوه دادن آن به دنبال ترویج یاس و ناامیدی در جامعه است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا مهدوی روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی که با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، افزود: نباید بگذاریم که ترویج ناامیدی به کام و نفع دشمنان شود.

وی بیان کرد: قطعا همان گونه که تاکنون همه دستگاه‌ها با وحدت و همدلی دست به دست هم داده‌اند و در برابر تهاجمات دشمنان ایستادگی کردند از این پس هرچه قویتر و محکمتر این مسیر را ادامه خواهیم داد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: دشمنان زمانی که نتوانستند از بعد نظامی علیه ما کاری انجام دهند، جنگ را به عرصه‌های دیگر از جمله فرهنگی کشاندند که با توکل به خداوند متعال و با وحدت و همدلی دشمن را در این عرصه هم شکست خواهیم داد و ناکام خواهیم گذاشت.

وی افزود: این موضوع وظیفه بسیج را برای حضور در عرصه‌های مختلف سنگین‌تر می‌کند و امروز بسیج در راستای گام دوم انقلاب با ساماندهی جدید و به‌روز با جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی، جهاد سازندگی، جهاد تبیین و جهاد امنیتی در حفظ مواضع انقلاب اسلامی گام‌های موثری برداشته و از این پس در کنار دولت انقلابی و مردمی این مسیر را تا تحقق اهداف عالیه خود را با قدرت و قوت ادامه خواهد داد.

سردار مهدوی ضمن تقدیر از تلاش و مجاهدت‌ فرمانده سابق سپاه خراسان جنوبی گفت: سردار قاسمی همواره در ۴۰ سال گذشته در مجموعه سپاه و بسیج تلاش جهادی داشته و در تمامی فراز و نشیب‌های بسیج و سپاه در این خطه حضور و تلاش جهادی داشته که امیدواریم مورد قبول خداوند متعال قرار گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم این مسیر را با قوت و قدرت ادامه دهیم تا زمینه‌ساز ارتقای سپاه همچنین خدمت‌رسانی به مردم استان شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) گفت: با همدلی و هم‌افزایی هرچه بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی و مجموعه سپاه و نیروهای مسلح در گام دوم انقلاب می‌توان گام‌های موثری در حل مشکلات مردم و جامعه برداریم که قطعا در سایه وحدت و همدلی محقق پیدا خواهد کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم گفت: باید از ماه مبارک رمضان به‌خصوص شب‌های قدر بیشترین بهره‌برداری را در راستای سعادت خودمان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی افزود: پیوند عمیق معنوی و الهی در مجموعه سپاه و بسیج به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری وجود دارد که خوشبختانه ما در مجموعه سپاه این مفهوم را تا عمق جان حس کردیم.

وی گفت: اتصال و پیوند معنوی بین فرزندان معنوی امامین انقلاب در صدر کشور و در خطه خراسان به‌واسطه نور ولایت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه وجود دارد.

امام جمعه موقت بیرجند ضمن تقدیر از خدمات ۴۰ ساله سردار قاسمی در خدمت به نظام و انقلاب در مجموعه سپاه گفت: ان شاالله که فرمانده جدید سپاه خراسان جنوبی که از کارکنان خدوم این مجموعه ارزشی است، توفیق روزافزون خدمت به نظام و مردم را داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم همه ما با همکاری و همدلی در دولت مردمی سیزدهم در کنار هم برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم.

فرمانده سابق سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در ادامه گفت: جذب، تعالی و توانمندسازی نیروی انسانی که یک ذخیره برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است از مهمترین موضوعاتی بوده که در دوره مسوولیت در دستور کار قرار گرفت.

سردار علی قاسمی افزود: تربیت گروه‌های صالحین، ناصحین و صادقین، کیفی‌سازی و ارتقای شبکه صالحین و توانمندسازی پایوران سپاه با برگزاری پنج دوره عالی، موافقت با ادامه تحصیل پاسداران، برگزاری دوره‌های تعلیم و تربیت و حضور جوانان انقلابی در همه سطوح از مهمترین موضوعاتی بود که دنبال شد به‌طوری که امروز میانگین سن خدمتی در تیپ ۱۱ سال و در سپاه استان ۱۳ سال است یعنی جزو جوان‌ترین سپاه‌های کشور هستیم.

وی گفت: برگزاری کنگره استانی شهدا، ترویج فرهنگ شهید و شهادت، ساخت مهمانسراهای متعدد در شهرستان‌های طبس، فردوس، نهبندان، مشهد مقدس و شمال کشور، گسترش مدارس امام حسین (ع) از هشت مدرسه به ۲۲ مدرسه، تقویت سایت‌های سپاه و مراکز آموزشی، تقویت ساخت ساختمان‌های گردان‌های امام حسین و امام علی (ع)، افزایش مدارج سازمانی و مباحث آموزشی از دیگر برنامه‌ها بوده است.

فرمانده سابق سپاه خراسان جنوبی تصریح کرد: موضوع مهمتر بحث دفاعی و امنیتی است و روزی که مسئولیت گرفتیم فقط قرارگاه شهید ناصری در این حوزه ماموریت داشت و با گزارش وضعیت‌‎ها و پیگیری‌های متعدد قرارگاه ثامن و ارتش هم در مرزها فعال شده است و گسترش گردان‌های امام حسین (ع)، امام علی (ع)، کوثر و بیت المقدس در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: تقویت قرارگاه امام حسین (ع)، قرارگاه امنیتی امام علی و قرارگاه دفاعی امنیتی امام هادی را در دستور کار قرار دادیم و تجهیز و آموزش این گردان‌ها در اولویت قرار گرفت که تجهیز شدند.

سردار قاسمی یادآور شد: هماهنگی‌های بسیار خوبی در قرارگاه‌های دفاعی و امنیتی با نیروهای مسلح و شورای تامین استان داریم و مسوولیت مستقیم در کمک به قرارگاه شهید ناصری و ثامن نداریم اما در همه برنامه‌ها در حد توان پشتیبان برنامه‌های عملیاتی بودیم.

وی گفت: در موضوع قرارگاه جنگ نرم و جهاد فرهنگی فعالیت‌های زیادی در استان انجام شده و فرمان هشت‌گانه فرماندهی کل قوا به سپاه و سند چشم‌انداز بسیج در سپاه استان مورد توجه قرار گرفت.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: کارگروه‌هایی در بخش‌های رسانه، جمعیت و فرزندآوری، فرهنگ سبک زندگی اسلامی در اقشار مختلف با هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها انجام شد و در استان به‌صورت محدود گروه‌های سرود را داشتیم که امروز خیزش گروه‌های سرود را داریم و اقدام نهادهای فرهنگی در این زمینه قابل تقدیر است.

وی افزود: قرارگاه اقتصادی و جهاد محرومیت‌زدایی در اولویت سپاه برای کمک‌های مومنانه و قرارگاه پیشرفت و آبادانی بوده که هماهنگی همه دستگاه‌ها را شاهد هستیم.

سردار قاسمی با بیان اینکه کارگروه بسیج سازندگی در استان فعال است گفت: تشکیل هزار و ۸۸۰ گروه جهادی با اولویت خدمت به محرومان، آبرسانی، بندهای خاکی و پروژه‌های انتقال آب، بسته‌های معیشتی و قرارگاه شهید سلیمانی، حضور در کمک‌رسانی به بلایای طبیعی، محله‌های محروم و کمک به آسیب‌های اجتماعی از دیگر اقدامات بوده است.

وی افزود: قرارگاه تبیین و روشنگری ثامن با محوریت جهاد تبیین در استان فعال شده و با تشکیل حلقه سیاسی، بصیرتی سپاه، گسترش شبکه ثامن و قرارگاه رسالت پاسداری اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

سردار قاسمی در ادامه از همکاری همه مدیران استانی، مراکز نظامی و انتظامی تقدیر کرد و گفت: وحدت کلمه به معنای واقعی زیر نظر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی محقق شد و فارغ از تشکیل دولت‌های مختلف، ما در این استان واقعا در کنار هم بودیم و با توجه به اختلاف سلیقه‌هایی که ممکن بود وجود داشته باشد اما توان‌ها در کنار هم آمد و حمایت از محرومان و خدمات‌رسانی به بهترین وجه ممکن صورت گرفت.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم گفت: این حضور نشان از تقدیر و تجلیل از مقام مجاهدی است که ۴۰ سال وقت خود را برای انقلاب و نظام اسلامی گذاشته است و مخلصانه برای بسیج و سپاه تلاش کرد.

حجت‌الاسلام امین رضا کمالی افزود: سردار قاسمی تلاش‌های زیادی را برای صیانت مکتبی کارکنان داشت و پشتیبانی‌های ایشان در جهت تعمیق معنویت سیاسی و دینی کارکنان جای تقدیر و تشکر دارد.

در این آیین سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا مهدوی» به عنوان فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی معرفی و از سردار «علی قاسمی» فرمانده سابق سپاه استان قدردانی شد.