فرماندهان و کارکنان قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ در خراسان جنوبی با اعلام آمادگی و اهدای ۵۰ واحد خون، بخشی از نیازمندی‌های ضروری انتقال خون استان را تامین کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ و ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی روز یکشنبه در حاشیه آیین اهدای خون گفت: امروز ۵۰ نفر از کارکنان این لشکر اقدام به اهدای خون کردند و در طول هفته ارتش هم برنامه‌های متنوعی برای کمک به مردم داریم.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی ادامه داد: اهدای خون یکی از راه‌های کمک به نظام سلامت کشور و مردم است و تلاش داریم در ایام مختلف سال، این اقدام را انجام دهیم و در ماه مبارک رمضان هم برنامه‌ای به این شکل داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ و ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی بیان کرد: این قرارگاه در گذشته در منطقه سرزمینی گرگان مستقر بود که با توجه به آمایش سرزمینی نیروهای مسلح و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته در بیرجند مستقر شد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی هم گفت: یکی از فعالیت‌های خوبی که امسال نیروهای مسلح انجام دادند شرکت در مراسم اهدای خون است که کار بسیار پسندیده‌ای است.

محمدرضا عاملی افزود: با توجه به استانداردهای سخت گیرانه‌ای که در سازمان انتقال خون داریم، تخت‌ها و محیط به شکل دائمی ضدعفونی می‌شود و در بدو ورود به اهداکنندگان ماسک داده می‌شود و ریسک احتمال ابتلا به کرونا به حداقل می‌رسد.

وی اظهار داشت: تاکنون ثابت نشده که بیماری کرونا از طریق خون منتقل می‌شود و با توجه به رعایت دقیق ملاحظات انتقال خون امکان اهدای خون توسط کسی که مبتلا به کرونا است وجود ندارد و کسی که سرفه کرده و تب دارد از او خون‌گیری انجام نمی‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم از آحاد مردم تقاضای اهدای خون داریم تا ذخیره خون ما افزایش یابد و در طول مام مبارک رمضان هم بعد از افطار و صبح فعالیت داریم که امیدواریم مردم در این زمان‌ها برای اهدای خون اقدام کنند.