دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: کارگروه نظارت بر پیگیری حقوق عامه در استان تشکیل شده و دادسرا به دنبال تعامل با همه دستگاه‌های اجرایی است.

حجت الاسلام علی نسایی زهان روز دوشنبه در نشست شورای قضایی استان خراسان جنوبی که به ریاست رییس کل دادگستری استان برگزار شد، افزود: در این کارگروه نحوه استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت برای تولید مورد توجه قرار می‌گیرد تا بررسی شود کسانی که تسهیلات گرفتند پول را در زمینه تولید هزینه کرده‌اند یا استفاده دیگری شده است.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا به دنبال تعامل با دستگاه‌ اجرایی است و هدف ما مچ‌گیری نیست بلکه به دنبال این هستیم که مشکل مردم حل شود.

دادستان بیرجند گفت: در مساله نابسامانی مرغ و تخم‌مرغ و ‌روغن ورود کردیم که مشکلات حل شد، تعامل به معنای تعریف و تمجید از خود نیست بلکه باید با تشکیل جلسات تخصصی مسائل و مشکلات مردم را حل کرد.

وی افزود: شوراهای دستگاه‌های نظارتی در استان فعال است و حمایت از تولید، سرمایه‌گذاری و صادرات را در دستور کار قرار دادیم چراکه تولیدکنندگان کار جهادی انجام می‌دهند.

حجت الاسلام نسایی زهان گفت: برخورد قاطع با مجرمان حرفه‌ای و هنجارشکنان در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: سال گذشته از حقوق مردم دفاع شد و امسال نیز تصمیم گرفتیم هیچ وسیله نقلیه‌ای بدون حکم قضایی در پارکینگ‌ها نباشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی افزود: یکی دیگر از اقدامات این است که در سال ۱۴۰۰ اگر کارمندی مرتکب جرم شود و رییس دستگاه مربوطه او را به دستگاه قضایی معرفی نکند، مورد دادخواست قرار خواهد گرفت.

وی تشکیل کارگروه شناسایی اموال قاچاقچیان را از مهمترین اقدامات عنوان کرد و گفت: این موضوع مهم مورد توجه قرار گرفته تا اموال قاچاقچیان شناسایی و مورد ضعف آنها در توان مالی شود.

حجت الاسلام نسایی زهان افزود: کاهش اطاله دادرسی در دستور کار دستگاه قضا و دادگستری استان قرار گرفته و هدف این است که در دستگاه قضایی پرونده‌ها به سرعت اجرایی شود.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های جدی قوه قضاییه، نظارت است و دادستان موظف است بر همه دادسراهای استان نظارت کند که هر سال ۲ نوبت عملکرد قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و این نظارت‌ها شامل ضابطین عام و خاص می‌شود و علاوه بر دادسراها از زندان‌ها، کلانتری‌ها و مرزها نیز بازدید می‌شود که ثمرات خوبی داشتیم.

نشست شورای قضایی استان خراسان جنوبی در آستانه هفته قوه قضاییه برگزار شد.

از اول تیر ماه به مدت یک هفته به مناسبت شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی (ره) با انفجار بمب به دست منافقین در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به عنوان هفته قوه قضاییه گرامی داشته می‌شود.